* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 55
I alt: 55

Forfatter Emne: Rejsekortet  (Læst 12612 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Rejsekortet
« Dato: 15, Juni 2011 - 18:02 »
Der tales for tiden meget om rejsekortet.
Jeg har set i busser og på togstationer at der er opstillet terminaler der kan aflæse rejsekortet.
Jeg så endda på Roskilde station nogle terminaler der var i drift: når man rører toppen af terminalen siger den Check ind   eller Check ud.

Jeg har forstået at når man stiger på bussen eller toget, skal man lade terminalen aflæse ens kort, og når man stiger af, aflæser man kortet igen.

Men hvad nu hvis man ikke checker ud, f.eks hvis man glemmer det, eller pengepungen er blevet stjålet i bussen.
Tror systemet så at man blot kører uendeligt i bussen og dermed får en kæmperegning?
Det lyder ikke tiltalende.

Venlig hilsen

Gerda
Venlig hilsen

Gerda

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Rejsekortet
« Svar #1 Dato: 15, Juni 2011 - 21:10 »
Min kone var i Føtex (Hillerød) i dag. Ikke en eneste kasseudgang virkede, så hvis man ville købe noget, skulle man hen over kassen for computerudstyr o. l. Den kø blev lang, så der stod snart snesevis med overgivne indkøbsvogne med lune kølevarer og halvt optøede frostvarer!

Jeg håber at dem der har designet rejsekortets nødfunktioner har forstået hvor længe man kan holde folk indespærret på den station de har har stået af på!  ;-)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Rejsekortet
« Svar #2 Dato: 15, Juni 2011 - 21:18 »
Jeg skal ikke udtale mig om, hvordan Rejsekortet virker - for det virker ikke endnu. Dog fungerer det i Vestsjælland og skulle - med 4 års forsinkelse - snart komme i Hovedstadsområdet.
Da jeg ikke bor nogen af disse steder, har jeg ikke endnu stiftet bekendtskab med det.
Jeg vil dog gætte på, at der er systemer for spærring ved tyveri og for max regninger (som på P-pladser).
Der var netop idag en meget kritisk omtale på P1, som stillede lederne af det danske selskab Rejsekortet.dk i et mildest talt dårligt lys.
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Rejsekortet
« Svar #3 Dato: 16, Juni 2011 - 13:45 »
Rejsekortet er en større katastrofe end IC 4, slet og ret og Gerdas bange anelser er korrekte.

Min kone som anvender et månedskort er lykkelig for at hun er gået på pension når dette ikke kan anskaffes mere.

Ingeniørens blogger Poul Henning Kamp har i sin blog skrevet følgende artikkel som er god at blive klog af:

http://ing.dk/artikel/119821-rejsekort-review
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Rejsekortet
« Svar #4 Dato: 17, Juni 2011 - 10:32 »
Det ser også ud til at det åbner nye muligheder for at "køre på røven":

http://ing.dk/artikel/120109-rejsekort-koer-landet-rundt-for-en-50er
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

sdamm

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Rejsekortet
« Svar #5 Dato: 17, Juni 2011 - 13:19 »
Kære Gerda. Hvis du glemmer at checke ud, mister du kun din forudbetaling på 50 kroner. Når du checker ind næste gang starter en ny rejse. Alt efter hvor du rejser, kan din rejse kun vare en bestemt tid, fx 4 timer. Så, nej du får ikke en kæmperegning. Der er mange udfordringer med rejsekortet endnu, men af de ting der er sikkerhed omkring, er din pris. Det må man give rejsekortet. Hvis du får stjålet din pung, så kontakter du kundecentret eller et salgssted og så lukker de dit kort for dig. Ligesom med andre kort. Hvis du har penge på dit kort, som du ikke har brugt, får du dem overført, så dem mister du heller ikke.

VH Sdamm - rejsende

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk