* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 59
I alt: 59

Forfatter Emne: Billeje i Polen  (Læst 9777 gange)

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Billeje i Polen
« Dato: 09, Oktober 2011 - 18:17 »
Jeg ved godt at dette emne ikke har specielt meget med ingeniører at gøre, men jeg har ikke kunnet finde oplysning på google.

Konen siger, at vi skal til Warszawa i Julen og da jeg ikke har lyst til at køre 1000Km på én dag må vi flyve og derefter leje en bil. Som sidebemærkning - sidste gang vi kørte hjem fra Polen i egen bil sagde de i radioen, at (vistnok) flere hundrede mennesker blev trafikdræbt netop den weekend, hmm)

"Problemet" er, at et utal af firmaer reklamerer på Nettet med billeje, som allesammen er billigst (selvfølgelig). Det er fuldstændigt umuligt for mig at bestemme hvilket jeg skal vælge. Nu er det ikke specielt lav pris jeg går efter, men derimod sikkerhed for uforudsete uheld eller i det hele taget bare en fair behandling.

Så kort og godt: har nogen af Jer tilfældigvis erfaring med dette, god eller dårlig?

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Billeje i Polen
« Svar #1 Dato: 09, Oktober 2011 - 20:25 »
Jeg ved godt at dette emne ikke har specielt meget med ingeniører at gøre, men jeg har ikke kunnet finde oplysning på google.

Konen siger, at vi skal til Warszawa i Julen og da jeg ikke har lyst til at køre 1000Km på én dag må vi flyve og derefter leje en bil. Som sidebemærkning - sidste gang vi kørte hjem fra Polen i egen bil sagde de i radioen, at (vistnok) flere hundrede mennesker blev trafikdræbt netop den weekend, hmm)

"Problemet" er, at et utal af firmaer reklamerer på Nettet med billeje, som allesammen er billigst (selvfølgelig). Det er fuldstændigt umuligt for mig at bestemme hvilket jeg skal vælge. Nu er det ikke specielt lav pris jeg går efter, men derimod sikkerhed for uforudsete uheld eller i det hele taget bare en fair behandling.

Så kort og godt: har nogen af Jer tilfældigvis erfaring med dette, god eller dårlig?

Erfaring, ja ikke just med Polen mht biludlejning, men jeg brugte uden betænkeligheder en "global" hjemmeside sidste sommer, hvor jeg måtte tage til Bulgarien over en forlænget weekend i et særligt anliggende. Jeg skulle køre godt 1000 km, og da de var i slutningen af juli måned, SKULLE bilen være med air condition. Jeg bestilte en Suzuki Liana (som jeg jo kender hjemmefra!), men fik en Grand Vitara udleveret til samme pris. Det eneste problem jeg havde dernede var at skiltningen TIL lufthavnen var noget lemfældige, så jeg var ved at misse hjemturen!

Det hele kostede inkl. forsikringer og en ekstra kørselstilladelse noget med 350 euro + brrændstof. Jeg kan ikke forestille mig at Polen er mere usikkert mht biludlejning end Bulgarien!

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Billeje i Polen
« Svar #2 Dato: 10, Oktober 2011 - 00:38 »
Polakkerne kører som vanvittige udenfor byerne, og i de 14 år jeg er kommet der er det kun blevet værre, i takt med at flere og flere har fået hurtigere biler.

Mænd i 30'erne kører som 18 årige danskere af værste slags, først når de nærmere sig 60 falder der lidt ro på dem.

Bøderne skræmmer ingen der tjener penge i udlandet.

Hovedvejenes "vägren" som i Sverige er i princippet en god ide, men den modkørende der overhaler i 3. position, fordi du da bare kan trække ud i "vägrenen", kan ikke se den mørklagte cyklist og svampesælgerne der står der. Bliver du stille og roligt indhentet mens du kører det tilladte plus moms går der ét minut, hvorefter spaden overhaler dig med ingen afstand, fordi du som indhentet forventes at trække ud i "vägrenen", uanset dennes tilstand.
Dette gælder også på motortrafikveje, hvor den højre bane ligner en frossen pløjemark. Uanset der kører 50 biler med lovlig hastighed plus moms, så forventer spaden med 150 at dem med 110 trækker til højre og smadrer undervognen.


Fik jeg skrevet hvor meget jeg hader at køre på polske veje?



*Vägren, del av väg som ligger vid sidan av körbanan. Vägrenen kan vara gräsklädd, grusbeklädd eller belagd. I Sverige är vägrenen regelmässigt belagd.
« Senest Redigeret: 10, Oktober 2011 - 00:43 af E. Tranberg »

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Billeje i Polen
« Svar #3 Dato: 10, Oktober 2011 - 04:37 »
Jo, jo Tranberg du har ret - det er også min erfaring.
Det er som om den indestængte harme fra "besættelsestiden" skal udløses på vejene.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk