* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 149
I alt: 149

Forfatter Emne: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?  (Læst 30081 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Dato: 03, September 2012 - 21:54 »
Jeg har lige købt en ny bærbar og har dermed for første gang stiftet bekendtskab med Windows 7.
Det er en blandet fornøjelse!
Oven på den bærbare forgænger, som blev købt med Vista inden vi alle opdagede,at det var noget l..., er der masser af forbedringer.
Men også problemer - for det det ud til, at M$ har lagt sig fast på ÉN måde at organisere computeren på, så de valg, jeg omhyggeligt foretog anderledes i Vista for at følge sanme fornuftige strategi som i tidligere versioner, nu er blevet umulige!

Jeg elsker at have en genvej direkte på mit skrivebord til MAPPEN Dokumenter. Den er nu blevet til BIBLIOTEKET dokumenter, og jeg har endnu ikke fundet en metode til at lave en genvej til biblioteket (og lad nu være med at svare, at jeg "bare" skal åbne mappen via startmenuen; det kan jeg godt, men det er besværligt! Skrivebordsgenvejen er lettere efter min opfattelse).

I gamle dage var det god latin at partitionere harddisken med et C-drev, der kunne rumme alle de programmer, der krævede at ligge i roden, ved siden af et D-drev med samtlige brugerfiler - som dermed ikke ville gå tabt ved et crash eller en reformattering  Jeg har købt min PC færdigkonfigureret, og ca. 60% af harddisken er drev D. MEN ALLE DE TVUNGNE BIBLIOTEKER LIGGER PÅ DREV C!
Jeg har konstateret, at det er muligt at inkludere eksterne mapper i biblioteket, og der bliver måske min løsning, men  den er ringe!
Det betyder reelt, at min harddisk kun er på 40% af det lovede, hvis jeg ikke laver krumspring. Det var der en metode til i Vista (som ganske vist ikke virkede perfekt, der var en ekstra dokumentmappe i drev C, men den er tom). I XP og tidligere versioner valgte jeg selv ...
Jeg har ikke fundet andre metoder i 7 end at lave BIBLIOTEKET dokumenter til bare en samling af links til drev D.
Jeg har til dato EKSAKT NUL bits placeret på drev D, selv om jeg har lagt en del ind i computeren!

Nøjagtigt samme problem får jeg med mine billeder. og kun fordi jeg ikke laver videoer og musikfiler undgår jeg problemer der.

Derfor spørger jeg nu, inden jeg får organiseret min nye harddisk færdig: Er det bare mig, eller er M$ blevet overformynderisk?
Jeg VIL lægge mine hjemmeproducerede dokumenter på drev D!
Mvh. Morten Jødal

Thidemann

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #1 Dato: 04, September 2012 - 08:00 »
Jeg er ikke klar over om jeg forstår dit spørgsmål helt korrekt; Et bibliotek i Windows er bare en samling links der peger på forskellige mapper som jeg har forstået det, men der er muligt at oprette en mappe på drev D til dokumenter, og så inkludere den som den eneste i biblioteket dokumenter.

Dette gøres under egenskaber for biblioteket Dokumenter. Der er også en mulighed for at flytte den eksisterende mappe, det gøres under egenskaber for den pågældende mappe i biblioteket dokumenter.

Du kan så oprette en ganske almindelig gammeldages genvej til samme mappe og placere den på skrivebordet. Den har så ikke noget at gøre med biblioteket dokumenter, men filerne havner samme sted fysisk og bliver jo dermed tilgængelige fra biblioteket dokumenter også.

Det samme kan gøres for bibliotekerne til hhv. film og billeder.

Mvh
Carsten


HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #2 Dato: 04, September 2012 - 15:50 »
For nogen tid siden skiftede jeg også fra Vista til 7 og måtte slide lidt før jeg kunne indrette PC'en som også Morten ønsker det.
En hjælp for mig var at fortsætte med at bruge programmet Total Commander fordi man i Commander har fuldt overblik (og herredømme?) over diske, biblioteker, mapper og filer af enhver art og man har overblik så det virker naturligt at opnå den grad af selvbestemmelse, som jeg ikke gerne vil undvære.
Eksempelvis kan man med musen trække mapper og filer ud på skrivebordet (kopier - flytte - opret genvej) og efterfølgende give genvejen et nyt navn - og mappen / filen beholder stadig det "rigtige" navn.
Kan det være en løsning - eller har jeg misforstået situationen?

HP
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #3 Dato: 05, September 2012 - 11:58 »
Det er gået tilbage med friheden hos M$ lige siden "Filhåndtering" skiftede navn til Stifinder (skiftet fra Windows 3.11 til 95) - og det bliver tilsyneladende lidt ringere for hver ny version (se mit P.S)!

Jeg har nu et par dages længere erfaring med Windows 7, og det er efterhånden gået op for mig at den metode Thidemann anbefaler, nok er sådan som firmaet har tænkt sig at jeg skal gøre, og det kan jeg da godt, for links belaster jo ikke C-drevet noget videre (på flere computere har jeg oplevet, at de blev langsomme, næsten ubrugelige, når C-drevet løb fuldt, selv om der var masser af plads på drev D, og jeg har kunnet levetidsforlænge venners computere med op til flere år ved at flytte store mapper).
Men "en linksamling" er en ændret betydning af ordet "bibliotek", som hidtil i computersammenhæng har været omtrent synonymt med mappe (man kunne organisere sine filer i "mapper - undermapper" eller i "bibioteker - underbiblioteker"). Og den nye betydning afviger fra den intuitive: på andre områder indeholder et bibliotek materialerne selv, ikke kun henvisninger til materialerne; den funktion hedder et katalog!
Og det er et ekstra besvær at skulle indstille alle programmer til at bruge min selvvalgte placering. Tidligere kunne man blot sørge for at placere mappen/biblioteket Dokumenter på drev D, og næsten alle programmer fandt den automatisk.

Jeg kunne ønske mig, at der med Windows fulgte en kortfattet tekstfil med overskrifter til grundfunktioner og ændringer (og links til en dybere beskrivelse i hjælpen). Nogle versioner har haft en billedbaseret "tour",men den har druknet brugeren i ligegyldig eller intuitivt forståelig information, så det væsentlige overses - og så tog det umådelig lang tid at komme igennem!

Tak til HP for rådet om Total Commander - den vil jeg se på!

P.S. Mit oprindelige spørgsmål er hermed besvaret - men jeg fortsætter lige tråden med et nyt indlæg om "forsvundne friheder" i Windows.
Mvh. Morten Jødal

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #4 Dato: 05, September 2012 - 12:49 »
Da jeg tog min nye PC i brug, ville jeg gerne sætte en pæn baggrund på, og mit første valg var et af M$'s temaer. Stor var min overraskelse, da jeg opdagede, at mit drømmebillede pludselig skiftede til et andet og siden et tredje ...
Nå, det var så hvad det var, der var ingen enkeltbilleder at vælge, kun "temaer", som altså er billedserier, så jeg valgte et af mine egne - blot for at opdage, at jeg ikke længere kan vælge at sætte et billede i midten (hvad der var mit ønske) eller at gentage billedet et antal gange. Nej, mit billede kom automatisk til at fylde HELE skærmen!
Jeg har den ide, at mine ikoner skal ligge langs kanten af skrivebordet på ensfarvet baggrund, som giver overskuelighed, og så er der plads til et motiv i midten. Det måtte jeg så selv løse ved lave et nyt billede med motivet i midten og en meget bred ensfarvet kant. Det lykkedes, men den omvej var ikke nødvendig til og med XP!
Jeg skal lige tilføje, at husstanden til nu havde 3 computere - to stationære og en bærbar. Den ene stationære er født med XP, den anden fik jeg "nedgraderet" til XP, den er nyere end den bærbare, der nu ryger ud, og hvor jeg gjorde mine Vista-erfaringer. De var så negative, at jeg på forhånd opgav visse ting, herunder baggrundsbilledet, så jeg ved ikke om muligheden blev forringet allerede der.

Det har irriteret mig gennem de seneste Windowsversioner, at M$ åbenbart synes, at "Detaljevisning" er den rette måde at vise en ny mappe på. Det er ALDRIG min foretrukne visning, for den giver ikke overblik. Jeg bruger den lejlighedsvis under problemsøgning, men aldrig som normalindstilling. Ikke desto mindre har jeg længe ikke kunnet finde nogen mulighed for at vælge fx "Store ikoner" som standardvisning af en ny mappe. Jeg vil meget gerne retledes, hvis jeg har overset noget. Men indtil videre må jeg leve med, at når jeg ændrer en anden indtilling af en mappe, hopper den samtidig ned til detaljevisning.
Jeg har - jfr. Thidemanns billeder i tråden - prøvet at optimere et bibliotek, som jeg ellers omhyggeligt havde indstillet, til "Dokumentvisning", og den eneste synlige ændring var denne uønskede!

Nyt - og for mig uønsket - er også, at det fra Windows 7 ikke længere er muligt at sortere filer i en mappe manuelt. Det sker jævnligt, at jeg gerne vil placere bestemte filer først eller sidst på listen i en mappe - eller undermapper i en bestemt rækkefølge - og det har hidtil ikke været noget problem; naturligvis forsvandt min manuelle sortering, hvis det blev så uoverskueligt, at jeg var nødt til at lave en alfabetisk eller tidsmæssig sortering, men mine egne valg kunne let genoprettes.
Jeg kan nu ikke længere flytte filer inden for en mappe! Hvorfor denne indskrænkning?

Alt i alt føler jeg mig mere og mere umyndiggjort af M$! Så jeg skal snart have taget mig sammen til at prøve Linux ...
Mvh. Morten Jødal

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #5 Dato: 05, September 2012 - 13:24 »
Jeg føler med dig Morten - selv om vi sikkert ikke har helt de samme ønsker og behov i Windows - men tænk dig om - og øv dig på noget, som du senere kan forlade uden skade eller ubehag - før du forlader dig helt på et ny system.
For nogen tid siden blev jeg så sur ved skiftet til Office 2010 (især Excel) fra Office 2007, at jeg sprang ud i Open Office - af bar arrigskab. Det fortrød jeg bittert og jeg har stadig, efter mere end et år, ulemperne ved filfortolkningerne (hvis det er sådan det hedder) fra 2007 til 2010. Og jeg orker ikke at korrigere alle fejlene i de mange arbejdsfiler, som er "skamferet" under skiftet frem og tilbage.

HP
Rolig nu!
p

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #6 Dato: 05, September 2012 - 14:14 »
Morten, store ikoner (og andre muligheder) finder du til højre i menulisten. Der er en lille dropbox der hedder "change your view".

MvH,

Bent.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #7 Dato: 05, September 2012 - 15:34 »
Tak Bent.
Men jeg tror ikke helt du har forstået problemstillingen (jeg vil MEGET gerne retledes, hvis det er mig der tager fejl!).
Boksen "Skift indstillinger" i den danske Windows 7 har jeg forlængst fundet og brugt.
Problemet er, at jeg ønsker at sætte standardindstillingen for en ny mappe til noget andet end M$ tror jeg vil have. Det kunne jeg i Windows 3.11 - som jeg stadig har nostalgiske følelser overfor, men sikkert hurtigt ville blive træt af, hvis jeg fandt en computer, der kunne køre den idag!

Præcis hvornår jeg holdt op med at kunne vælge selv har jeg glemt - men i de seneste 3 windowsversioner har jeg skullet slås med at indstille HVER ENESTE ny mappe til mine ønsker - som stort set er ens hver gang, men afviger fra M$'s standard. Og næsten hver gang jeg har ændret på en anden indstilling, hopper visningen tilbage til Windowsstandard, som ikke er mit ønske. Bare træls!!!  >:(

HP, vi er enige - også om, at vi nok ikke har helt de samme ønsker. Netop derfor er mulighed for individualisering så dejlig, og den under M$ os mindre og mindre af!  :-\
Personligt stod jeg af M$ Office allerede ved version 2000, som jeg heldigvis har (i lovlig kopi) på CD, så den kan installeres selv på Windows 7 64 bit (og er blevet det - men jeg har aldig overskredet mine 3 lovlige kopier samtidigt kørende). Med konverteringsfilteret, der læser version 2007 og frem samt Open Office er jeg godt hjulpet. Og faktisk har jeg ikke mindst brugt regnearket i OO meget og er glad for det.
Men jeg har været ret omhyggelig med at bruge "gem som" og altid kun foretage versionsskift på en kopi.
Mvh. Morten Jødal

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #8 Dato: 05, September 2012 - 16:39 »
Du har ret, jeg misforstod.
Nej, jeg har heller ikke fundet en generel indstilling som definerer hvordan en "default" mappe skal se ud når den skabes.
Men jeg har nu altid foretrukket indstillingen "detaljer", så jeg har ikke haft grund til at klage og har derfor ikke bemærket denne mangel.

MvH,

Bent.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #9 Dato: 05, September 2012 - 20:10 »
Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg også kommet i tvivl om jeg tidligere har kunnet lave en ægte default-indstilling. Jeg er til gengæld HELT sikker på, at Filhåndtering havde en mulighed for at indstille en mappe og lade indstillingerne gælde for alle undermapper - og da jeg har for vane at bruge nogle meget overordnede mapper med undermapper (faktisk tænker jeg på dette punkt ligesom M$) klarede det stort set sagen.
Jeg er også sikker på, at (vistnok alle) Windowsversioner før XP var fri for uvanen med at overtrumfe min visningsindstilling hver gang jeg ændrer en anden indstilling i mappen.
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #10 Dato: 05, September 2012 - 22:07 »
Hej Morten,

Ærgerligt med dine frustrationer, men jeg håber du bliver glad for Windows 7 med tiden. Mine erfaringer efter at have brugt det i knap 3 år, er at det er alle tidligere windows versioner klart overlegen!
Dine oplevelser med dokumenter mm. er ikke anderledes end i andre version, metoden til at opnå de samme ting er måske ændret en smule.

"Dokumenter" mappen i sig selv er også bare et link og har været det i efterhånden flere Windows versioner. Den er dog lidt atypisk da den i de fleste programmet optræder som en "rigtig" mappe. I Windows XP vil du som standard kunne finde den under dit eget brugernavn i "documents and setting" på C drevet. Placeringen kan som beskrevet i et tidligere indlæg flyttes uden problemer og er derefter "transparent" for programmer og Windows.
Det samme gælder for billeder, musik og andre lignende mapper.

Mht. visninger af mapper. Så skal man i  Windows 7 højreklikke, vælge egenskaber og "customize" (min windows er engelsk). Herunder kan man så sætte egenskaber for mapper af samme type. Dvs. samme indstillinger for alle mapper af typen "billeder" eller andre typer. Alle mapper med denne type påhæftet kommer herefter til at se sådan ud. Man kan også få alle undermapper til at tage denne indstilling til sig. Der er lidt forskellige metoder til det, men man kan det samme som i tidligere versioner af windows.

Jeg har selv haft en lidt sjov oplevelse med Office pakken. Jeg har i forbindelse med et jobskifte gået fra Office 2010 til Office 2003. Hold da op for et tilbageskridt, de første par måneder havde jeg svært ved at navigerer rundt og finde ting i den gamle menustruktur. Og mange af de nye smarte funktioner i den nye office pakke findes simpelthen ikke, eller også skal man igennem en flertrinsrakat for at nå det samme resultat.
Privat bruger jeg Open Office/LibreOffice, her har jeg ikke behovet for de samme funktioner som jeg har til arbejdsbrug.

Giv den nye Windows en chance, så tror jeg nok den skal snige sig ind på dig. Jeg er f.eks. blev utroligt glad for at kunne bruge "pinned" genveje på taskbaren, så jeg bruger sjældent genveje på mit skrivebord i dag. Prøv at højreklikke på en pinned genvej i taskbaren og se lyksagelighederne :-)

Søgefunktionen i startmenuen er heller ikke helt dum! Skriv et eller andet og Windows starter straks med at søge i indekseret indhold. Det er mange gange hurtigere end at klikke sig frem til kontrolpanelet eller lignende funktioner.  Prøv f.eks. at skrive "mapper" (kan ikke huske om det er den danske oversættelse), så vil du få mulighed for at åbne indstillinger for mapper.

/Tommy

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #11 Dato: 06, September 2012 - 14:01 »
Tak Tommy, det er dejligt at få hjælp af en virkeligt kvalificeret bruger!

Det ser ud til, at jeg kan løse mine problemer med mappeindstillinger med højreklik - det havde jeg helt ærligt ikke tænkt på, og det kan godt give mig lidt røde ører  :-[ Men sådan er livet!

Proceslinien - med lås - er jeg begyndt at bruge, men jeg har MANGE genveje, herunder nogle, som jeg ikke bruger ret tit, men når jeg gør det, skal jeg ind så mange gange, at det er alt for upraktisk ikke at have en genvej. Der er slet ikke plads til dem alle på proceslinien! Og så betragter jeg det forøvrigt som et tilbageskridt, at der er en "legoklods" på linien, som ved nærmere eftersyn viser sig at forestille et mappesystem, og alle åbne, men ikke aktive, mapper ligger der. I tidligere versioner var dette kun "nødløsningen", hvor et mappesymbol afløste den individuelle visning af åbne mapper, når der var for mange - hvilket betyder, at jeg nu hver gang skal flytte musen to gange inden klik for at skifte forgrundsmappen. Før kunne jeg oftest nøjes med én bevægelse.

Søgefunktionen har været min største frustration i Windows Vista, hvor den burde fungere som Tommy beskriver det Det gør den bare ikke!
Jeg har flere gange prøvet at indeksere hele min dokumentmappe, derpå alle harddiske, men fik alligevel stort set hver gang resultatet: "Søgningen er udført. Der er ingen resultater at vise" - hvorefter jeg møjsommeligt måtte ind i Avanceret søgning og gentaste mit søgeord, som "naturligvis ikke" blev ført med over!  >:( Og naturligvis fik jeg så vist de ønskede dokumenter stort set hver gang. For naturligvis var de der!
I XP og tidligere valgte jeg blot søgefunktionen fra startmenuen, skrev et søgeord og klikkede evt. på en radioknap - vupti, de rette resultater!
Jeg har endnu ikke prøvet at søge i 7, men håber sandelig det virker bedre end i Vista!

Mine frustrationer går dog mest på, at M$ mere og mere vil have os til at gøre alting på DERES måde og ingen andre. hvor der før har været op til 3 måder at løse samme problem på, og jeg har efter at have prøvet flere valgt min foretrukne - som nu forsvinder  :(
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg på andre måder hurtigt vil blive mere glad for Windows 7, end jeg nogensinde blev for Vista.-

P.S. Tommy, har du styr på, hvordan udviklingen går af OpenOffice/LibreOffice? Jeg har netop installeret OO 3.3 i dansk version på min nye PC (3.4 er kommet, men endnu ikke på dansk).
Skulle jeg hellere have valgt LibreOffice? Så kan det nemlig nås endnu.
(dette er en smule off-topic, så hvis P.S.-debatten udvikler sig, splitter jeg tråden her)
Mvh. Morten Jødal

Alex

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 51
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #12 Dato: 06, September 2012 - 22:39 »
Jeg elsker at have en genvej direkte på mit skrivebord til MAPPEN Dokumenter. Den er nu blevet til BIBLIOTEKET dokumenter, og jeg har endnu ikke fundet en metode til at lave en genvej til biblioteket
Hmm, den genvej har jeg aldrig set i W7, så den må være speciel for din bærbar.
Men hvis du klikker på dit navn i startmenuen - den ovenfor "Dokumenter" og "billeder", får du et vindue åben med alle foldere der vedrører din profil. Nogle af dem er genveje, men dem skal du ikke bruge.
Find blot den der hedder Dokumenter og højretræk en genvej ud på dit skrivebord.

I gamle dage var det god latin at partitionere harddisken med et C-drev, der kunne rumme alle de programmer, der krævede at ligge i roden, ved siden af et D-drev med samtlige brugerfiler - som dermed ikke ville gå tabt ved et crash eller en reformattering  Jeg har købt min PC færdigkonfigureret, og ca. 60% af harddisken er drev D. MEN ALLE DE TVUNGNE BIBLIOTEKER LIGGER PÅ DREV C!
De er nemme at flytte. Højreklik på mappen "Dokumenter" i det lige beskrevne vindue og vælg fanen "Placering". Her kan du flytte mappen til D-drevet. Selv gemmer jeg således:
- D
-- Private Mapper
-- Alex
--- Dokumenter
--- Billeder
--- Favoritter
... etc.

Hver mappe skal flyttes, såsom mappen til billeder, favoritter o.s.v.

Hvis du står i en mappe, holder Ctrl nede og scroller med din mus's scroll, skifter du hurtigt imellem de forskellige visninger af mappen.

Når du vælger baggrund, kan du vælge som i gamle versioner om hvorvidt billedet skal strækkes etc.

Hvis du altid ønsker at se ikoner, kan du gå til Kontrolpanel -> Mappeindstillinger og vælge fanen "Vis". Der kan du afklikke kun at ville se ikoner.
Og du kan sagtens have forskellig visning på forskellige mapper.

Det kan ikke lade sig gøre manuelt at sortere i W7. Funktionen er simpelthen ikke implementeret.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #13 Dato: 07, September 2012 - 13:43 »
Hmm, den genvej har jeg aldrig set i W7, så den må være speciel for din bærbar.
Ja, der kan man se hvor det danske sprog kan være upræcist ...
Nej, sådan en genvej har jeg ikke! Hvad jeg skrev (mente) var, at MAPPEN Dokumenter (som der selvf'ølgelig kan laves en genvej til) mu er blevet erstattet af BIBLIOTEKET Dokumenter - og jeg kan ikke finde ud af at lave en genvej til et bibliotek. Men jeg ville gerne have den på skrivebordet i stedet for at skulle ind i startmenuen.

Det kan ikke lade sig gøre manuelt at sortere i W7. Funktionen er simpelthen ikke implementeret.

Nej, det havde jeg nok en fornemmelse af. Og begge ovenstående dele er eksempler på den stigende "One size fits all"-tænkning hos M$.
Man har droppet mange af mine foretrukne indstillinger, for "dem bruger de fleste ikke".
Men tråden har givet mig mange fif til, hvordan jeg laver den bedste lappeløsning på problemerne.

Og så må jeg lige undskylde: Den kortfattede oversigt findes faktisk i W7! (Eller er det Asus, der har lagt den ind?)
Den var i første omgang druknet i alt det andet skrammel, som følger med en ny forudinstalleret PC, og som er en blanding af ting jeg absolut ikke vil have (et betalt sikkerhedsprogram i gratis prøveversion, som jeg næsten ikke kan slippe for at aktivere), ting jeg nok ikke har brug for, men er harmløse - og særdeles nyttige hjælpeprogrammer.
Mvh. Morten Jødal

Alex

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 51
    • Vis profil
Sv: Organisering af Windows 7 - er det bare mig?
« Svar #14 Dato: 07, September 2012 - 14:00 »
Det er desværre trenden fra MS og det bliver nok kun værre i fremtiden.
Jeg har hørt folk juble over de nye tiltag og jeg forstår dem ikke!
Jeg vil sgu selv bestemme hvor mine dokumenter og billeder ligger, det skal MS ikke gøre for mig. Som mine PC'er er sat op, er der intet vigtigt på C-drevet. Selv mit skrivebord ligger på D-drevet.

Men der findes heldigvis mange tricks i W7 som også var der i tidligere versioner, men mange af dem kan kun aktiveres ved at redigere i registreringsdatabasen.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk