* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 132
I alt: 132

Forfatter Emne: Fang tyven..  (Læst 7915 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Fang tyven..
« Dato: 26, September 2012 - 19:24 »
Min tefon ringede og meget perfekt polsk stemme sagde;

Hejj jeg er dinnnnn fætterrr, derr eer pååå e turrrre i Enggggland ogggblllevvet ssyg soom duu kkann hørrro påaa minn stamme. Jegg hhhharr vollldsom hasslsbetttttangalese og skal hurtttttigstt mullllllligt tibbbbbage til Polen.
Duu kan joo (hust, hust) høøøøre hvem jaaaag er?
MIG idiot; Jeg har kun 2 fætre Navn1 og Navn2
Jaaamen Marek jaeg er jo (hust) Navn2. Kan duuu i(hust)kke høre deeeee?
Jeg meanglll. (hust) pengggge til og kkoome til læææge. Du MÅÅÅÅÅ hjælpe mig veeed og (hust) og ovverføre nogle pengeee (hust) ca, 3000 Pund (hust). Jeg eaaaaar virrrrrrrrkelig dårlig (hust), DU MÅ HJÆLPE (hust) MIG!!!!
MIG; Det er lige før den første og jeg må ringe til banken om der er penge. Ring tilbage om lidt
...

Jeg kender meget lidt Navn2, men da jeg ringede til ham havde han ikke tid til og "snakke" da de skulle ud af døren. Navn2 har også en meget karakterisk stemme klang.
Jeg ringede til Lollands Politi, men fik en dum kæling i røret der mente at jeg skulle være ligeglad og bare være passiv.
DET ER NOGET LORTE LAND !
Jeg  ved ikke om det er nok, men jeg har 2-3 internet PC-er på en gang samt 2(++) uafhænige telefoner hvor man kunne have lave en fin fælde for den gut der iøvrigt ringede tibage fra et hemmeligt nummer.

Øv en lorte dag.!


John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Fang tyven..
« Svar #1 Dato: 26, September 2012 - 20:05 »
Ja, det var sikkert en dum oplevelse, men måske skal du være glad for at du ikke har andre etniciteter i baggrunden. fx nogen der udsætter landsmænd og efterkommere af landsmænd for rent kriminel afpresning!

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Fang tyven..
« Svar #2 Dato: 26, September 2012 - 21:52 »
Min fæter navn2 har fortalt mig i aften om samme episode i Polen dog med en anden udfald. Her kom en ældre dame med det ønskede beløb på det ønskede sted.  ;) . Politiet der var klar, var vist ikke særlig æh "høflige" overfor tyven..

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Fang tyven..
« Svar #3 Dato: 27, September 2012 - 09:50 »
Marek, du er ikke den eneste der finder politiet i Danmark alt for passivt!
Mange giver politireformen skylden, fordi der samtidig blev indført et system af "effektivitetspoints" og tidsforbruget til at følge op på småforbrydelser mod private er desværre for højt i forhold til pointoptjeningen  :(.
Det har der været en del debat om i dansk presse de første år efter reformens indførelse - nu er det mere "mand-til-mand"-rygter - men de er ikke ophørt!

Når det er sagt, er der i dette tilfælde nok en slags undskyldning: Polakken befinder sig sandsynligvis i Polen, men har blot netbankadgang til en britisk konto. Det ville indebære samarbejde mellem tre politistyrker - eller akut reaktion i to lande til at spore telefonopkaldet, som sandsynligvis kommer fra en mobil med taletidskort - for at afsløre svindleren.
Men damen hos politiet burde have svaret høfligt og positivt.

I samme retning: Der er lige blevet advaret mod telefonsvindel, der går ud på at man ringer op til et mobilnummer i DK, men lægger røret på inden personen når at tage telefonen. Opringerens nummer er dog synligt i displayet, men viser sig at være et stærkt overtakseret tjenestenummer, så hvis man høfligt ringer tilbage, mister man 50-100 kr.  >:(
Også denne svindel forudsætter, at "snydetelefonen" befinder sig i et land, hvis politistyrke det danske politi har lidt svært ved at kommunikere med - bl.a. Polen og Litauen blev nævnt i den advarsel jeg hørte.
Man skal læse nummeret inden man forsøger at ringe tilbage! Og er det et ukendt udlandsnummer, ringer man ikke op.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk