* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 44
I alt: 44

Forfatter Emne: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!  (Læst 27732 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
"Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Dato: 10, Oktober 2012 - 10:35 »
Hwa' er nu det for noget! Den bliver ved med at dukke op "til højre" i billedet, når man logger på, men når man klikker på den, så eksisterer den ikke!

Faurbye

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #1 Dato: 10, Oktober 2012 - 12:38 »
Ja, jeg oplever samme problem her :-\ ...

"Emnet eksisterer ikke i dette board." er fejlmeddelelsen her.

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #2 Dato: 10, Oktober 2012 - 13:21 »
så er vi tre .... indtil videre ;-)
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #3 Dato: 10, Oktober 2012 - 13:41 »
Hmm - ved nærmere eftersyn står der faktisk at indlægget afventer godkendelse af en moderator ?

- anyway, her er linket til artiklen

http://ing.dk/artikel/132645-udstationeret-gennem-20-aar-skatterabat-er-et-plaster-paa-saaret

vh.
Claus

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #4 Dato: 10, Oktober 2012 - 16:06 »
Jeg ved ikke hvad der er gået galt.
Fejlen er nu rettet
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #5 Dato: 11, Oktober 2012 - 01:06 »
Jeg ved ikke hvad der er gået galt.
Fejlen er nu rettet

Vi er nok betydeligt flere end 3, der har klikket på det "tomme" indlæg og er blevet skuffet!

Det er jo fint, at SuperClaus nu har sat det originale link op i denne tråd - men den oprindelige er stadig ikke i orden!
Nu står den bare med Mikael Boldt som forfatter, hvor det før var SuperClaus - men er fortsat tom.
Kan emnet slettes helt? (da vi jo har fået informationen her)
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #6 Dato: 11, Oktober 2012 - 06:02 »
Tirsdag fløj jeg tilbage til Sarajevo efter en forlænget weekend hjemme.

Der uddeles stadig papir-aviser, og i Berlingske læste jeg disse artikler:
Skattesmæk koster staten penge og tusindvis af jobs
og
Ingeniører: Ny vare for grænsehandel

PS. jeg har nu slettet den tidligere tråd.
Problemet er at jeg ikke kunne se fejlen - hverken på Feed'en eller når jeg kiggede på selve hjemmesiden - da jeg permanent er logget på som administrator.
« Senest Redigeret: 11, Oktober 2012 - 09:36 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #7 Dato: 11, Oktober 2012 - 19:04 »
Artiklen var nu interessant, og det var sjovt at få sat et billede på Mikael Boldt.
Jeg forbliver undercover, men ville gerne se et billede af Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #8 Dato: 11, Oktober 2012 - 19:21 »
Enig med Tranberg - nu nåede jeg også til at læse den bagvedliggende artikel og de to ekstra, som Mikael har linket til.

Mikael, har du overvejet, om det kunne betale sig for dig at flytte til Ystad?
Der er nogle formelle ting der skal tænkes med, men som jeg har forstået din arbejdssituation, ville du let kunne være i Danmark lige så længe som nu, selv med formel bopæl i Sverige.
Jeg er slet ikke inde i skattereglerne for sådan et arrangement - men Helle Thorning og Stephen Kinnock har jo vist vejen ...
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #9 Dato: 11, Oktober 2012 - 20:23 »
...men Helle Thorning og Stephen Kinnock har jo vist vejen ...

Jeg skulle lige læse det der to gange, for at finde ud af om i'et var kort eller langt!  ;-)

Mht. Tranbergs bemærkning om billeder, så er jeg ikke helt enig med ham! ;-). Man siger ganske vist at et billede siger mere end tusind ord, men når jeg vurderer et menneske, så kommer et evt. udseende i anden række. Helt konkret så prioriterer jeg stemmen, det talte ord, aller mest, derefter det skrevne (hvis det består af andet end "one-liners"!); billedet af personen kommer definitivt sidst i den sammenhæng!

Det var vist (med kort "i"! ;-)) en parentes!  ,-)

P. S. Hvor er mit billede egentlig blevet af? Var jeg for grim?  ;-)

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #10 Dato: 11, Oktober 2012 - 21:01 »
Det er nu ret let at finde et billede af Bjarke Mønnike, endda et pænt billede.

Kan faktisk også anbefale at google Erik Tranberg. Jeg er usikker på at det er den rigtige Tranberg man finder, men det er en udsøgt fornøjelse at studere de fleste af de billeder som google mener at passe på søgningen.....


vh.
Claus

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #11 Dato: 11, Oktober 2012 - 21:29 »
Om jeg har overvejet at flytte til Ystad?!(eller noget andet sted)

Sådanne overvejelser har jeg aldrig gjort. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg, i en alder af 52 år, skulle begynde at overveje det.

Mine forældre og sviger-forældre lever stadig og bor i Danmark ligesom mine børn. Hvis jeg flyttede over grænsen ville jeg føle det som om jeg blev sparket ud af mit land og virkelig skulle starte forfra og det har jeg ikke lyst til.

Jeg har Bornholmsk og Sønderjysk blod i årerne. Bornholmere og Sønderjyder er det mest danske man kan forestille sig, for de har valgt at være danske - alle andre tager det bare for givet.
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #12 Dato: 11, Oktober 2012 - 22:05 »
Bornholmere og Sønderjyder er det mest danske man kan forestille sig, for de har valgt at være danske - alle andre tager det bare for givet.

Det har du ret i, Mikael.
Og jeg respekterer bestemt dit valg.

Men når politikere på begge fløje fifler for at undgå urimelige skatter, så kunne du vel også?

Interviewet med dig er tankevækkende, og min efterfølgende tanke var, at hvis du investerer i en 1-værelses lejlighed i Ystad (eller et andet udland, lokaliteten var kun valgt af hensyn til den nemme transport til/fra Rønne) og besøger stedet med mellemrum, så har du ret til at opholde dig i DK i 179 (?) dage årligt uden at blive dansk skattepligtig.
Måske skal dit firma også oprette en afdeling i et andet land og formelt ansætte dig der, men lur mig om de ikke allerede har tænkt på det! - de er jo internationale.

Jeg hører selv til den gruppe, der har arbejdet det meste af min karriere for det offentlige og dermed var tvunget til - hver eneste gang - at træffe økonomisk uhensigtsmæssige valg ifølge kollektive overenskomster, som Finansministeriet var part i, så jeg havde ikke de ringeste skrupler, da Nyrups (efter min opfattelse ret vanvittige) efterlønsreform pludselig forgyldte nogle få årgange, heriblandt min.

For lige at slå det fast, så er jeg ikke ultraliberal, og grundlæggende havde jeg sympati for efterlønsordningen, men der var for meget "beton" i både den oprindelige og den senere (såkaldt fleksible). Ud fra en samfundsmæssig vurdering var jeg især undrende overfor, at reformen pludselig åbnede ordningen for vellønnede akademikere som mig og tilmed satte pensionsalderen ned på et tidspunkt da alle kunne se at levealderen var på vej op. Det åbnede en ladeport for, at en anderledes sindet regering gik for langt i den modsatte grøft ...

Nå, er der mon en morale i dette? Kun den, at kortsynede politikere godt kan gå så langt, at de almindeligvis moralske borgere begynder at tænke kreativt privatøkonomisk - og det er egentlig hvad jeg foreslår Mikael.
« Senest Redigeret: 11, Oktober 2012 - 22:08 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #13 Dato: 17, Oktober 2012 - 22:08 »
En lille krølle på dine 179 opholdsdage her i landet Morten uden skulle betale skat.

For ikke at skulle dette....så må du ikke arbejde i et enkelt minut, mens du er i landet i max tid.

Her kommer direktøren Stephen Kinnock ind i billedet. En direktør der holder næsten et halvt år fri uden at have kontakt til sit vellønnede direktørjob i Svejts......... vi skal alle være lige...nogen er bare mere lige end andre
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: "Spændende artikel....." af Mikael Boldt!
« Svar #14 Dato: 18, Oktober 2012 - 08:06 »
@Mønnike

Set fra en rigtig arbejders synspunkt, så er det en direktør laver jo ikke arbejde. En direktør tjener jo kun penge ved at andre arbejder for ham og deraf kan det vel godt lade sig gøre?

vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk