* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 92
I alt: 92

Forfatter Emne: "Hun sidder oppe på taget"  (Læst 6859 gange)

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
"Hun sidder oppe på taget"
« Dato: 20, September 2013 - 12:26 »
Jeg leder efter den fulde tekst til sketchen med (Keld Petersen?) og Dirch Passer, hvor pointen er :

"Hvordan går det så med Mor?"  hvortil Dirch Passer svarer: "Hun sidder oppe på taget"


Sketchen starter med at (Keld Petersen?) ringer hjem og spørger til katten, og får svaret at den er død, hvortil han siger at Dirch kunne have overbragt ham nyhederne på en mere taktfuld måde, f.eks. ved at sige at den sad oppe på taget, og ikke ville komme ned, for næste dag at sige at den var faldet ned, osv.
Efter denne lange svada spørger (Keld Petersen?) så "Hvordan går det så med Mor?"  hvortil Dirch Passer svarer: "Hun sidder oppe på taget"


Denne sketch beskriver informationsforløbet i forbindelse med massefyringer på min arbejdsplads, hvor der først er meldt ud med en masse "måske'er" for hurtigt i efterfølgende udmeldinger at eskalere til worst case scenario

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: "Hun sidder oppe på taget"
« Svar #1 Dato: 20, September 2013 - 14:32 »
Jeg har ikke svaret og mindes desværre ikke den pågældende sketch, men måtte tage mig i at små-klukke for mig selv ved blot at læse navnene: Keld Petersen og Dirch Passer!

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: "Hun sidder oppe på taget"
« Svar #2 Dato: 20, September 2013 - 15:12 »
Måske er teksten så gammel, at det er Tao Michaëlis? (før 1958)

Tao Michaëlis skrev teksterne til bla. ”Tømmerflåden” og ”How Jazz was born” , men han har også optrådt sammen med Dirch Passer, for eksempel i "Dirch hos Skomageren" og "Dirch hos Tandlægen".
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk