* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 96
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 68
I alt: 68

Forfatter Emne: En ren åbenbaring  (Læst 3821 gange)

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
En ren åbenbaring
« Dato: 04, August 2015 - 21:01 »
Jeg surfede på nettet om at blive klogere på fladskærme og pludselig var der en beskrivelse om regenerering af PCer herunder specielt laptoppe.
Beskrivelsen af de problemer der kunne løses på en utrolig enkel måde afprøvede jeg på min gamle laptop. Den havde røde streger på skærmen og som var uendelig længe om at vågne og samtidigt forlangte den nyt batteri.

Det er nærmest rylleri. Jeg skriver dette indlæg på den nu, det virker som om den er på EPO.

Metoden er utrolig enkel. Afkobbel strømforsyningen og fjern batteriet.

Tryk derefter på startknappen i 35 sek.

Genmonter genmonter batteri og strømforsyning og tryk på startknappen og se miraklet ske. 

Hvorfor det virker skal jeg ikke kloge mig på, men beskrivelsen jeg læste, omtalte nogle kondensatorer der ikke blev afledet ordentlig og deres restladning kunne forstyrre opsætningen
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: En ren åbenbaring
« Svar #1 Dato: 08, August 2015 - 19:47 »
Citat fra: B Mønnike
Hvorfor det virker skal jeg ikke kloge mig på, men beskrivelsen jeg læste, omtalte nogle kondensatorer der ikke blev afledet ordentlig og deres restladning kunne forstyrre opsætningen
Jeg kan ikke tilbyde en' bedre forklaring :(
Der er ofte stadig enkelte segmenter aktiv efter, at jeg har fjernet batteriet på min NedtællingsUr, måske fordi, der er kondensatore, som ikke er afladet?
Jeg trækker altid stikket ud til min desktop-computer når der er tordenvejr.

Uforklarlige hændelser skyldes måske:
The Ghost in the Machine - Wikipedia, the free encyclopedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ghost_in_the_Machine

Mvh jj

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk