* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 96
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 68
I alt: 68

Forfatter Emne: Hjælp til lydisolering ønskes inden jeg bliver vanvittig  (Læst 5531 gange)

bb69

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Hej.
Håber at det er det rigtige sted at spørge, tænker at herinde må der være nogle kloge hoveder der måske kan hjælpe.
Vi bor på 5.sal i lejebolig, vores genbo bor i et andet boligselskab og de larmer voldsomt ( de fik barn for 1-1/12 år siden, og de skriger og skråler hele tiden ) fordi de bor i et andet boligselskab har vi ingen klage muligheder.
Vores boligselskab har haft en tekniker herhjemme og han kunne godt se at det var et stort problem og at der skulle findes en løsning, senere får jeg at vide at der ovenpå vores lejligheder er et gennemgående betondæk ( røslerdæk kalder de det,  med hulrum ) så de kunne ikke hjælpe.
Jeg har så sat rockwool direkte op på væggen til det ene værelse og det tog noget af lyden, teknikeren fra boligselskabet mener at det ikke kan have en effekt.
Jeg har skrevet med rockwool som anbefaler at sætte Rockfon sonar G plader og gips op på vægge og lofter, desværre er dette en dyr løsning, omkring 8.000 pr. rum, muligvis er det ikke nok at isolere de 2 værelser der støder op til genboens lejlighed, da lyden går igennem vores værelse og helt ind i stuen.
Er der nogen af jer der kan komme på en løsning på problemet, gerne en løsning der ikke koster så meget, for hvis det ikke hjælper vil det være ærgeligt og spild af penge.
Er der nogen af jer der kender røslerdæk og kan der gøres noget ved det så lyden ikke forplanter sig ( her tænker jeg på om ejendommen måske kan gøre det, selvom de ikke just har været villige til at hjælpe overhovedet )

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Hjælp til lydisolering ønskes inden jeg bliver vanvittig
« Svar #1 Dato: 16, Maj 2016 - 12:45 »
Citat fra: bb69
Vi bor på 5.sal i lejebolig, vores genbo bor i et andet boligselskab og de larmer voldsomt ( de fik barn for 1-1/12 år siden, og de skriger og skråler hele tiden ) fordi de bor i et andet boligselskab har vi ingen klage muligheder.

Hvis børn skriger og skråler hele tiden bør du måske kontakte de sociale myndigheder?
Citat fra: bb69
Er der nogen af jer der kan komme på en løsning på problemet, gerne en løsning der ikke koster så meget, for hvis det ikke hjælper vil det være ærgeligt og spild af penge.

Det kan være særdeles vanskelig at løse, hvis støjen transmiteres gennem betonnen, som vibrationer?
Det kan du muligvis måle med accelerometer eller lydmåler i din smartPhone?
I bekræftende fald ville det måske være en god ide, at skrive til BoligMinisteren så vedkommende kan stille flere krav til dæmpning af støj i nye betonboliger?
Danske politiske- & administarative magthaver er tilsyneladende ikke indstillet på at begrænse støjen ved kilden ligesom man f.eks. gør på New Zealand?

Noise control
http://www.aucklandcouncil.govt.nz/EN/licencesregulations/noisecontrol/Pages/noisecomplaints.aspx

Nu får alle metrobyggepladser nattestøj
http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2261876/nu-faar-alle-metrobyggepladser-nattestoej/

Tusindvis af skoleelever sidder med høreværn i klasseværelset
http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE2261852/tusindvis-af-skoleelever-sidder-med-hoerevaern-i-klassevaerelset/

Mvh jj

Deuterium

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Sv: Hjælp til lydisolering ønskes inden jeg bliver vanvittig
« Svar #2 Dato: 16, Juni 2016 - 09:49 »
Det lyder ret irriterende!

Nu har jeg svært ved at visualisere præcis hvor stort et areal man evt. kan nøjes med at afdække, men hvis lyder bliver ledet igennem et lille areal, kan du jo starte med at ordne det og se hvordan det virker.

Hvis det virkelig skal være lavpraktisk er det det gamle trick med æggebakker (bunden, mere specifikt), da deres form ligger op af den mest optimale til lyd-spredning. Lim en masse side-om-side på en gipsplade el.lign. og vend det med æggebakke-siden mod lydkilden.

Hvis du vil gøre det mere prof, men stadig selv, er der denne http://dk.rs-online.com/web/c/slibemidler-og-ramaterialer/isoleringsmaterialer/lydisolering/

Hvor stort areal bliver lyden transmitteret gennem? Er det en hel væg/loft, eller er det en lille kanan på loftet?

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk