* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 25
I alt: 25

Forfatter Emne: Gruppekalender  (Læst 8636 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Gruppekalender
« Dato: 27, November 2017 - 15:12 »
Kære alvidende forum.

Jeg står og har brug for en kalender, der kan give overblik over 6 forskellige personers samarbejdsmuligheder på bestemte tider - samt reservation af lokaler. Nærmere betegnet drejer set sig om et kirkepersonale med præst, kirke- og kulturmedarbejder, kirkesanger, organist og to gravere - samt sognehuset
Sådan noget findes kommercielt, det ved jeg.

Problemet er, at de 6 personer befinder sig på vidt forskellige niveauer i IT-kundskab - fra sognepræsten, der uden videre integrerer sin private kalender og en officiel kalender fra en anden kilde på sin smartphone, kirke- og kulturmedarbejderen, som gerne kører alt på sin tablet - til den ene af graverne, der ser det som et problem at skulle afgive en loginkode.

Det betyder, at den løsning, der tilbydes af Folkekirkens IT, hvor de fleste i gruppen skal logge ind med NemID, er udelukket. Det samme gælder løsninger integreret i et CMS (det vil være enormt smart for halvdelen af gruppen, men ubærligt for andre), og naturligvis platformafhængige løsninger som fx alt hvad der er bygget op under forudsætning af, at brugerne har Outlook.
Egentlig skal det helst være en standalone-kalender, der kan lægges på kirkens webdomæne, alternativt et googledrev. Det vil naturligvis være fint, hvis de mest IT-kyndige kan integrere også denne kalender med deres egne, men det er ikke hovedkravet.
Og det er slet ikke noget krav, at vi kun vil se på gratisprogrammer. Naturligvis er der en prisgrænse, men den er ikke nul.

Jeg har spurgt forskellige, og de fleste siger straks "en googlekalender".
Privat elsker jeg papirkalendere, så den har jeg ikke egentlig erfaring med, men min korte snusen til den synes at vise, at den grundlæggende er med 1 personligt blad, som man så kan synkronisere med andre?
Dertil synes jeg den "vender forkert", da man primært skal skrive aftaler ind i den, men mit hovedsigte er at få blokeret - helt eller delvis - de tidspunkter, da en medarbejder har fri eller er optaget andetsteds (to af dem er på deltid og har andre faste opgaver).
Findes der et lettilgængeligt værktøj, der kan honorere disse krav?
Mvh. Morten Jødal

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Gruppekalender
« Svar #1 Dato: 27, November 2017 - 19:48 »
Min personlige favorit er en Modulex-tavle på væggen med passende (beskriftede) klodser i forskellige farver.
Men det er nok for analogt i dag.  :(

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #2 Dato: 28, November 2017 - 14:38 »
Min personlige favorit er en Modulex-tavle på væggen med passende (beskriftede) klodser i forskellige farver.
Men det er nok for analogt i dag.  :(

Ja, det tror jeg også, skønt jeg glimrende forstår indstillingen.
Men den løsning jeg søger skal gerne kunne tilgås fra 6-7 fysiske adresser med nogle kilometers afstand
Jeg tænker næsten, hvis jeg ikke snart får en brugbar feeedback, at jeg selv prøver med en Excelløsning med et antal faner i mappen.
Mvh. Morten Jødal

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #3 Dato: 28, November 2017 - 19:08 »
Kan følgende bruges:
Take Your Church Online With Our Userfriendly Church Management Software - ChurchDesk.
https://www.churchdesk.com/
-Den kan muligvis også bruges offline?
ChurchDesk
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.churchdesk

Mvh jj

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #4 Dato: 28, November 2017 - 23:21 »
Jeg kender udmærket godt Churchdesk, som trods det engelske navn er et af de to danske firmaer, der dominerer markedet for integrerede kirkeplatforme - og jeg kender også deres priser, som jeg finder afskrækkende, når vi kun ønsker at bruge en lille brøkdel af pakken.

Men mange tak for linket!
Jeg må have det i baghovedet, hvis jeg ikke finder/laver en enklere løsning inden.
Mvh. Morten Jødal

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #5 Dato: 29, November 2017 - 18:54 »
ChurchDesk på GooglePlay er gratis - såvidt jeg kan se?
ChurchDesk
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.churchdesk
Der findes også andre:
Planner Pro-Personal Organizer – Android-apps på Google Play.html
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appxy.planner
10 Best Calendar Apps for iOS and Android _ Digital Trends.html
https://www.digitaltrends.com/mobile/best-calendar-apps/

Hvis der ikke findes et brugbart program?
-Kunne du ikke blot konstruere nogle passende regneark til at løse opgaven?

Mvh jj

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #6 Dato: 29, November 2017 - 20:59 »
Igen: Tak for den konstruktive hjælp, jj!

Hvis du googler Churchdesk, vil du se, at det primært er et dansk firma, som skriver meget positivt om sig selv - og som forøvrigt netop nu er ved at rejse kapital.

Det står ikke klart for mig, om  den app, dit link viser til, er standalone -men jeg tror snarere den kobler en androidtelefon op på den købte Churchdesk-løsning, der ligger på den pågældende kirkes domæne.
Forøvrigt holdt jeg op med at studere linket, da jeg havde set detaljerne i anmeldelserne!
Gennemsnitlig vurdering ud af relativt mange: 2,4 på en skala fra 1 til 5 - og ca. halvdelen af samtlige var på 1 ...
De to næste links har jeg ikke nærstuderet endnu, men de ser mere lovende ud umiddelbart.

Hvis der ikke findes et brugbart program?
-Kunne du ikke blot konstruere nogle passende regneark til at løse opgaven?

Mvh jj

Jo, det er med stor sandsynlighed hvad det ender med.
Jeg er ret god til Excel og kan sagtens lave det ønskede.
Derimod er jeg ikke ret god til at programmere apps og kan nok ikke lave en, der kan integrere et Excelark på hjemmesiden med en smartphone eller en tablet - og derved kommer jeg til at skuffe de to dygtigste brugere, hvis det ender med en hjemmegjort løsning.
Mvh. Morten Jødal

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Gruppekalender
« Svar #7 Dato: 07, December 2017 - 18:05 »
Som du selv nævnte google.
Jeg har god erfaring med at synkronisere med google kalendere via Mozilla Thunderbird.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk