* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 74
I alt: 75

Forfatter Emne: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.  (Læst 6538 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Dato: 10, Februar 2018 - 11:12 »
Foreløbig holder jeg fast på Win-7 på mine PCere.
Desværre har jeg hidtil ikke kunnet finde en driver til min ældre HP deskjet 995c printer.
Den er til nogle særlige opgaver den bedste printer jeg har.
Derfor ville jeg gerne finde en egnet driver.
Kan nogen her hjælpe?
HP
p

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Svar #1 Dato: 10, Februar 2018 - 12:44 »
Ha, ha - undskyld. HP 995c printer har jeg også brugt i mange år da den har Centronic interface til alle de gamle instrumenter som ikke har USB!
Til sidste døde den dog.

Men desværre kan jeg ikke hjælpe dig med drivere.

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Svar #2 Dato: 10, Februar 2018 - 13:09 »
Når jeg googler efter drivere, så søger jeg altid længere nede på listen.

hvad med dette link:
https://www.solvusoft.com/en/update/drivers/printer/hp-hewlett-packard/deskjet/900/995c/
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Svar #3 Dato: 11, Februar 2018 - 14:41 »
Jeg har stadig en 920c-printer (altså ikke helt den samme, men dog i samme grundserie), der har overlevet adskillige computere og styresystemer og senest har fungeret under Windows 10.
Da jeg næstsidste gang skiftede PC, kunne jeg heller ikke finde en driver hos HP, men bad Windows søge og fik en OK tilbagemelding - efterfølgende gode prints.
Nu er det et stykke tid siden jeg har haft den tændt. Den  er kun er reserveprinter, og min nuværende farvelaserprinter er pålidelig - men jeg tror den gamle er i orden endnu. jeg har dog ikke tjekket, da jeg måtte skifte PC i utide efter et fysisk crash (fald fra stor højde), så den er ikke installeret på min nuværende computer.
Men for ca. 2 år siden købte jeg ny blækpatron til den. Jeg måtte lede lidt efter en forretning, der havde den på lager - men printeren fungerede fint.
Og jeg kan forøvrigt tilføje, at min generelle erfaring med HPs blækprintere er, at de ganske vist er "alt for dyre" i brug - men når en sådan printer  har stået stille i lang tid, er den ikke svær at få i gang igen, og det er guld værd!
Er den endelig gået død efter at have stået stille en hel vinter, virker det fint at skylle blækpatronens dyser under lunkent vand og efterfølgende presse dem mod et stykke køkkenrulle. Det fif virker i princippet med alle mærker - og jeg har prøvet mange - men succesraten med HPs patroner er langt højere end med noget andet mærke.

Mikael Boldts link er sandsynligvis løsningen for dig
Mvh. Morten Jødal

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Svar #4 Dato: 16, Februar 2018 - 11:52 »
Det smukke ved HP's blækprintere er, at når man skifter blækpatronen, så skifter man samtidig selve printerhovedet.
Det betyder, at hvis hovedet er 'lakket til' og ikke kan bringes til at fungere, så løses det ved indkøb af en ny blækpatron.
Jeg havde engang en (ikke HP) state-of-the-art blækprinter med seks(!) blækpatroner! Fantastiske udskrifter.
Men efter et par måneder uden brug, var printerhovedet endegyldigt tilstoppet. Hverken vand, sprit, benzin eller noget som helst kunne få det til at printe igen.
Forespørgsel om man kunne købe et nyt printerhoved gav en pris der var højere end en ny printer!

Siden dengang har jeg kun købt HP.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Win7-driver til ældre HP inkjet printer.
« Svar #5 Dato: 16, Februar 2018 - 13:51 »
I forbindelse med stoppede print hoveder: Jeg har en 10 år gammel Cannon MP140. Jo den er langsom i opstart og snurre også noget ved nedlukning ( via egen power knap ). Men jeg har aldrig oplevet en stoppet printerpatron, så dens opstarts/nedluknings procedure, gør noget fornuftigt.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk