* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 15
I alt: 15

Forfatter Emne: Telefonreklame  (Læst 6773 gange)

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Telefonreklame
« Dato: 17, August 2018 - 11:03 »
Jeg har godt nok en mobiltelefon, men bruger den sjældent og kun nogle få venner kender mit nummer.

Nu har jeg indenfor få dage modtaget to opkald fra mennesker som vil reklamere for noget jeg ikke har brug for.

Jeg mener det generelt er ulovligt men bøger, blade og forsikringer er undtaget.
Hvorfor må de godt ??

Nå, men hvor har de mit nummer fra, eller ringer de blot til alle numre fra en ende af?

Det er ski.. irriterende!

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #1 Dato: 17, August 2018 - 11:25 »
Telefonnumre og mail adresser kan høstes på flere måder.
Det kan være at en af dine venner gemmer sin adresse liste et sted i skyen, eller ikke kan holde sig fra facebook.
Så kan nogen have kopieret den og mange andre lister og automatisk søgt efter telefonnumre.

Jørgen Harbst

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #2 Dato: 17, August 2018 - 14:04 »
OK Harbst,

Selv "skyr" jeg Facebook og hukommelses-skyer men det gør mine børn nok ikke.
Så du mener altså, at andres dårlige web-vaner (mit udtryk) også kan irritere mig.

Vi burde iøvrigt helt forbyde disse reklameundtagelser - det må være en rest fra meget gamle dage.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #3 Dato: 17, August 2018 - 15:17 »
Jeg selv er ikke plaget canvas opringninger, men min kone er.....var....for idag sletter hun alle anonyme opringninger og alle numre hun ikke kender, der ringer om aftenen/spisetid...straks. Hvis personer hun ikke kender, så vil i forbindelse med hende, kan de sende hende en mail, eller en besked med deres ærinde.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #4 Dato: 17, August 2018 - 16:25 »
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #5 Dato: 17, August 2018 - 19:32 »
Hej Uffe,

Jeg tror ikke Robinsonlisten ville have hjulpet mig. De opringninger jeg har modtaget er fra firmaer som ikke aner hvem jeg er, hvad jeg hedder eller hvor jeg bor.

Den seneste ville have mig ind i en fagforening. "jamen er du da ikke på arbejdsmarkedet" spurgte han. Jo, sagde jeg, men jeg er 71 år - så lagde han på! Altså har han ringet et fuldstændigt tilfældigt nummer.

Jeg tror også jeg skal vænne mig til, slet ikke at svare ukendte numre.

Hvad mon det er for personer som har det som "arbejde" at genere andre?

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #6 Dato: 18, August 2018 - 17:34 »
Uffe Kaagaard er nu alligevel på sporet!
Hvis du står på Robinsonlisten, kan du politianmelde enhver, der ringer dig op med et reklameformål - for telefonsælgere er forpligtet til at tjekke og respektere denne liste.

Noget andet er så, at jeg selv har kendskab til listen, men har valgt ikke at tilmelde mig den, fordi den er for enstrenget og omfattende.
Jeg HADER telefonsælgere - men står du på Robinsonlisten, har du fravalgt enhver kommerciel henvendelse, som du ikke selv udtrykkeligt har givet lov til!
Det virker for det første ikke på de mange uønskede spammails fra udenlandske sites (hvor afsenderadressen hyppigt skifter) af typen; "Med: Generic" eller"I want to be in your bed", som jeg nu har blokeret permanent i indbakken, hvad der har hjulpet meget - og for det andet blokerer det også for seriøse henvendelser fra firmaer, som ud fra min adfærd på nettet eller andre steder har fundet mig som person og sender mig en snail-mail.
Disse breve provokerer mig på ingen måde, selv om jeg sjældent reflekterer på dem,  men de har alligevel fået mig til ikke at tilmelde mig listen, fordi de som oftest (på grund af omkostningen for afsenderne) er sendt til seriøse mulige kunder.
Hvis der sker et regeringskifte efter næste valg, vil jeg kontakte det relevante ministerium - hvad det så kommer til at hedde - og bede om en opdeling af listen, så de yderst irriterende telefonhenvendelser kommer på en selvstændig liste.
Med den siddende regering gør jeg ikke noget - da jeg på forhånd ved, at regeringen sætter erhvervslivets muligheder for at promovere sig højere end forbrugerbeskyttelse.

« Senest Redigeret: 18, August 2018 - 17:36 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Telefonreklame
« Svar #7 Dato: 24, August 2018 - 03:30 »
Jeg kan varmt anbefale appen Truecaller til både IOS og Android.

Brugerne er meget flinke til at identificere og melde forsikringssælgere, tiggere fra godhedsindistrien, licenskontoret og andre plageonder, så man kan afvise opkaldet.

Ellers er mit standardsvar: "Det har ingen interesse, farvel"

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk