* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 72
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 75
I alt: 75

Forfatter Emne: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84  (Læst 3729 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Dato: 20, Oktober 2021 - 14:47 »
Hej igen,

Jeg har en mor, som efterhånden er oppe på 84. Ikke at der er noget galt med dét, men det er tydeligt at alt det her nymodens ragelse ikke lige er noget som ligger til højrebenet.

Nu har hun en samling af CD'er med forskelligt musik, men ikke en CD-afspiller længere. Så nu har jeg til en start rippet alle CD'erne til min PC, og kan derfra stort set gøre med dem hvad jeg vil. Så langt så godt.

Det som jeg egentlig helst ville, var at finde en mp3-afspiller som kan tage et USB-stick direkte, og bare begynde at afspille filerne på den.

Så kan jeg nemlig købe en flok USB-sticks, og sætte en fin etiket på med CD'ens oprindelige forside, så hun nemt kan finde den hun skal bruge og knalde i apparatet hvorefter musikken kan begynde.

PS. En fjernbetjening ville være en fordel
PS2. USB er et eksempel. Det kunne lige så godt være et SD-card eller andet hukommelsesteknologi. Bare ikke CD eller DVD, jeg har ekstremt dårlige erfaringer med disse produkter.

Nogen bud?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Svar #1 Dato: 20, Oktober 2021 - 16:34 »
Ville hun kunne betjene en Iphone 4S uden simkort? Eller endnu bedre en Ipad.

F.eks. Oplayer tillader direkte upload til telefonen/ipadden udenom Itunes og viser album art?

Til mit formål, lydbøger, har appen den kæmpe fordel at den altid husker hvor langt man er nået i afspilningen, også når man skifter rundt mellem mange forskellige filer.

Måske du skulle introducere din mor til lydbøger, det er en afhængighed som ikke er sundhedsskadelig.

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Svar #2 Dato: 20, Oktober 2021 - 17:26 »
Mine forældre er 85 og 86. De har lige fået ny radio med Bluetooth forbindelse, så de hører podcasts via deres mobiltelefon over det gode stereoanlæg i stuen. Der skulle ikke mange forsøg til så var de godt inde i, hvordan man finder rundt på DR-lyd ligesom de også har fundet ud af at streame gamle programmer på DRTV over fjernsynet i stedet for at skulle gemme på den gamle harddisk optager.

Blot for at sige ny teknologi og alder ikke er nogen hindring.

Jeg har en mp3 afspiller med skærm, så når der ligger et jpg billede i musikmappen vises dette.
Dvs. mine CD-er ordnet i mapper hvert album for sig med billede af albumforsiden.

jeg kan så scrolle mellem album'sne og genkender det jeg vil høre ved hjælp af albumbilledet.

Jeg tjekkede lige edbpriser.dk og fandt denne mp3 afspiller SanDisk Clip Sport Plus 32GB - MP3 afspiller
Den har Bluetooth
Masser af plads til lyd og billeder
Få knapper og en lille skærm
456 kr

Det ville jeg helt sikkert gå med.

Den kan helt sikkert også tilsluttes en AUX på radioen. Det er trods alt bedre at høre lyden den vej end at side med lyttebøffer.
Ha en god dag

Mikael Boldt

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Svar #3 Dato: 21, Oktober 2021 - 17:01 »
Da mit fjernsyn har et USB stik (LG) er jeg enig med Mads at det kunne være en løsning.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Svar #4 Dato: 22, Oktober 2021 - 13:26 »
Ville hun kunne betjene en Iphone 4S uden simkort? Eller endnu bedre en Ipad.

Nix og nej på én gang. Hun har en iPhone, og det er lige alt det at hun kan besvare et opkald og selv foretage et. Selv om jeg har fortalt hende at det er en berøringsskærm og at hun bare skal 'duppe' fingeren på tasterne, trykker hun stadigvæk som om det er et tastatur på en Piccolo fra 1980...
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Mp3-afspiller som kan betjenes af personer på +84
« Svar #5 Dato: 22, Oktober 2021 - 13:31 »
Jeg har en mp3 afspiller med skærm, så når der ligger et jpg billede i musikmappen vises dette.

Dvs. mine CD-er ordnet i mapper hvert album for sig med billede af albumforsiden.

jeg kan så scrolle mellem album'sne og genkender det jeg vil høre ved hjælp af albumbilledet.

Perfekt! Netop dette har jeg også ordnet netop sådan, og den løsning virker helt optimal.

Jeg tjekkede lige edbpriser.dk og fandt denne mp3 afspiller SanDisk Clip Sport Plus 32GB - MP3 afspiller
Den har Bluetooth
Masser af plads til lyd og billeder
Få knapper og en lille skærm
456 kr

Den ser ud til at være helt rigtig. Tak for tippet.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk