efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Mindre udstråling må nødvendigvis føre til øget temperatur, når indstrålingen er nogenlunde konstantI dette tilfælde er der videnskabelig enighed om, at afbrænding af fossilt materiale har ført til en kraftig stigning i niveauet af CO2, og ligeledes om, at CO2 bremser varmestråling fra Jorden ud i Verdensrummet.Altså er det fremhævede argument gyldigt som første input.
Citat fra: B Mønnike efter 29, December 2009 - 23:26Min opfattelse er, at INGEN videnskabsfolk med relevante fagområder benægter sammenhængen, og at 95% af disse mener, at CO2 er hovedansvarlig for klimaforandringerne.Morten, hverken videnskabelige sandheder eller videnskabelig begrundet tvivl på videnskabelige blindgyder kan gøres til genstand for flertalsafgørelser OG paradigmeskift tager tid! Hvad tror du at "afstemningsresultaterne" ville have været i 1906, hvis det var amatøren Einsteins (uden akademisk eksamen og uden nogen forskererfaring eller -tilknytning!) relativitetsteori der havde været genstand for afstemningen?Et andet problem med denne populære argumentation er at "klimaforsker" er et meget uldent begreb! Hverken almindelige meteorologer ellr fx havbiologer har nogen særlig indsigt eller forståelse for klimaets historiske udvikling her på kloden!
Min opfattelse er, at INGEN videnskabsfolk med relevante fagområder benægter sammenhængen, og at 95% af disse mener, at CO2 er hovedansvarlig for klimaforandringerne.
Se her John om EinsteinSom 16-årig, og uden studentereksamen forsøgte han via en optagelsesprøve at blive indskrevet på Zürichs polytekniske højskole. Han bestod ikke selvom han fik topkarakterer i fysik og matematik, og i konsekvens tog han i 1896 studentereksamenen på gymnasiet i Aarau i Schweiz. Straks derefter påbegyndte Einstein fysikstudiet på Zürichs polytekniske højskole og 4 år senere, i 1900 fik han sit diplomHvilket medfører at han i 1906 var fysiker!
Citat fra: harbst efter 01, Januar 2010 - 10:39Dertil kommer en allerede konstateret ændring i klimaet (især havstigningen er umiskendelig). Hvorfor leder I hele tiden efter alle mulige andre forklaringer på dette, i stedet for at acceptere den oplagte?Mit svar: Fordi det oplagte svar vil føre til, at vi skal handle og ændre vores levevis, og det vil vi nødig ...Morten, nu læser du andres argumenter som en vis herre læser Biblen! Forstår du virkelig ikke at en befolkningsreduktion vil indebære en radikalt ændret levevis for alle mennesker her på kloden?Klodens enorme befolkniingstilvækst i de seneste ca 250 år, skyldes en økonomi, som primært har været baseret på udnyttelsen af fossile brændsler. Det er nu mere end 130 år siden den geniale opfinder John Ericsson, som selv ydede bidrag til fossiløkonomiens udvikling, på sin alders høst, var den første egentlige solforsker. Hvorfor tror du at han var den første der via målinger beregnede solens kraft? Når jeg arbejder med bølgekraftens udviklling, skyldes det ikke at jeg tror på at hverken 15, 12 eller 9 milliarder mennesker kan kan få et mere behageligt liv, men at vi via et væsentligt bidrag fra billig vedvarende energi, kan nedtrappe energianvendelsen (ved at bl. a. nedbringe befolkningsmængden!) på en lidt mindre besværlig måde!Igen, jeg benægter ikke at vi har fået mere CO2, men TROEN på at en mindre CO2-koncentration vil løse klodens fundamentale problem er en total fejlfokusering, en rigtig dårlig "religion". Om det er rigtig eller kun måske rigtig at den nu frygtede GW hovedsagligt skyldes CO2 eller ej, er i denne forbindelse underordnet. Derfor var det så fint at COP15 kuldsejlede. Hvilken befolkningsreduktion tror du at en massivt forøget, og ikke kontrollerbar, ulandsbistand, ville have ført til?
Dertil kommer en allerede konstateret ændring i klimaet (især havstigningen er umiskendelig). Hvorfor leder I hele tiden efter alle mulige andre forklaringer på dette, i stedet for at acceptere den oplagte?Mit svar: Fordi det oplagte svar vil føre til, at vi skal handle og ændre vores levevis, og det vil vi nødig ...
Men derfra kan vi ikke slutte at en fortsat afbrænding i samme tempo vil få seoto koncentrationen til at stige yderligere .
Der kan heller ikke sluttes at det-hvis det er tilfældet- vil føre til stadig stigende temperaturer
Når der ingen logisk sammenhæng er kan man ligesåvel helt lade være med at omtale indledningen.
Hvad synes du om denne argumentation:Storketallet er gået ned i danmark (osv.)
Jeg siger ikke at dine påstande er forkerte. Blot at dine oprindelige argumenter ikke logisk kan bruges.De er analoge til dem med storken.
John Ingeniør er en militær forteelse