efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
author=Morten Jødal link=topic=2346.msg22241#msg22241 date=1307227331]
Du stiller det meget firkantet op, John.
Vi har diskuteret det før John ! Her:
Jeg har i polyteknisk flyvegruppe beskæftiget mig som nogle af de første i verden, med at lime vinger i aluminiumhoneycomp. Det er blevet til to vinger der kan beses i hangaren på Kalundborg flyveplads som polyt 4 vingerne.Fantastiske, men projektet bliver aldrig til en flyvemaskine og jeg mener med det kendskab jeg har til denne teknik, at man aldrig får den at se i vindmølle industrien dertil er teknikken for kostbar og vankelig at med at gøre
Nej Det var under ledelse af Johannes Theilgaard fra Fluidmekanik.
Korrekt de var til svæveflyve vinger med lige frembringere. Det ser andeledes ud idag ....hvis man har en ledig million. Prøv og tast Duo Diskus http://www.schempp-hirth.com/index.php?id=33 og du vil se krumme vinger på svævefly.
Så man kan ikke bare dividere Møllerne mærkestrøm op i en Akraftværks effektleveringsevne...Barsebäck på 1230 Megawatt og tro at man kan klare sig med 240 møller til dagligt brug. Jeg har ikke indsigt nok til at give et kvalificeret bud på antallet.....men tror at 2000 ville være et brugbart antal i de tidsrum det blæste så meget at der kom strøm ud af møllerne