* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 414
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 297
I alt: 297

Forfatter Emne: Omdrejningsretning på motor  (Læst 33359 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Omdrejningsretning på motor
« Svar #15 Dato: 31, Juli 2012 - 12:54 »
Det skal bemærkes, at pølsemanden var en flink fyr på over 50 som gik med blød hat. Jeg tror ikke hans fysik tillod vægtløftning af betydning.
De omdrejningstal han bød sin Messerschmitt under frem / tilbage manøvrerne i parkeringslommen viste, at han ikke fandt grund til nåde for den stakkels motor.
Og en luftkølet 1-cylindret motor med en diminutiv lydpotte larmer rigtig meget når den når 3000-4000 omdrejninger mellem hvert stop for retningsskift.
Nostalgien når op til overfladen når jeg mindes situationerne.
Dengang var det dog ikke de mere sarte følelser der meldte sig når parkerings-hysteriet var på toppen ved 6-tiden om morgenen.

HP
p

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Omdrejningsretning på motor
« Svar #16 Dato: 02, August 2012 - 17:27 »
Messerschmitten vejede 230 kg.......kan du løfte 115 kg Ebbe ;D

Jeg forestillede mig at det meste af vægten lå på baghjulet, ved motoren.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Omdrejningsretning på motor
« Svar #17 Dato: 02, August 2012 - 19:59 »
Jo den var udpræget haletung, men motoren lå foran baghjulet. der via en meget primitiv "kardanaksel" fra motoren til et kædetræk i en lukket kædekasse der udgjorde bagsvingarmen. Dertil lå startbatteriet under bagsædet.....så  ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk