856
Folketingsvalg 13. Nov 2007 / Danske politikere uden forståelse for digitale medier
« Dato: 28, Oktober 2007 - 15:34 »
Business.dk skriver:
"
Danske politikere uden forståelse for digitale medier
Der er blæst til valgkamp, og de danske politikere er med på de nye medier. Men de mangler tydeligvis forståelse for at bruge dem, vurderer PR-bureau. Kun Dansk Folkeparti er fraværende.
Landets partier og politikere bruger mere internettet til at brande sig, end de benytter muligheden for at komme i dialog med vælgerne.
Dermed bliver politikernes kommunikation i bedste fald ligegyldig og i værste fald skadelig for deres kampagner, vurderer Kristian Levring Madsen, der er konsulent i landets største PR-bureau, GCI Mannov:
"I øjeblikket bruger politikerne primært nettet til at brande sig og ikke til reelt at kommunikere. De kommunikerer på traditionel vis – de har en monolog og ikke en dialog, som mediet ellers lægger op til,” siger Kristian Levring Madsen, der har vurderet partiernes hjemmesider for Business.dk.
”Langt de fleste politikere har reelt ikke forstået, at eksempelvis en blog – i en valgkamp – er en fantastisk mulighed for at give et 'ikke-medieret' indblik i personen bag politikeren,” forklarer han...
"
Eller, måske vil de ikke forstå.
Så internettet er en digital lygtepæl til udstilling af valgplakater, i stedet for et digitalt forsamlingshus for valgmøder.
God debat
Mikael Boldt
"
Danske politikere uden forståelse for digitale medier
Der er blæst til valgkamp, og de danske politikere er med på de nye medier. Men de mangler tydeligvis forståelse for at bruge dem, vurderer PR-bureau. Kun Dansk Folkeparti er fraværende.
Landets partier og politikere bruger mere internettet til at brande sig, end de benytter muligheden for at komme i dialog med vælgerne.
Dermed bliver politikernes kommunikation i bedste fald ligegyldig og i værste fald skadelig for deres kampagner, vurderer Kristian Levring Madsen, der er konsulent i landets største PR-bureau, GCI Mannov:
"I øjeblikket bruger politikerne primært nettet til at brande sig og ikke til reelt at kommunikere. De kommunikerer på traditionel vis – de har en monolog og ikke en dialog, som mediet ellers lægger op til,” siger Kristian Levring Madsen, der har vurderet partiernes hjemmesider for Business.dk.
”Langt de fleste politikere har reelt ikke forstået, at eksempelvis en blog – i en valgkamp – er en fantastisk mulighed for at give et 'ikke-medieret' indblik i personen bag politikeren,” forklarer han...
"
Eller, måske vil de ikke forstå.
Så internettet er en digital lygtepæl til udstilling af valgplakater, i stedet for et digitalt forsamlingshus for valgmøder.
God debat
Mikael Boldt