* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 51
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 32
I alt: 32

Forfatter Emne: Microsoft Internet Explorer 8.0  (Læst 10072 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Microsoft Internet Explorer 8.0
« Dato: 26, Januar 2010 - 14:05 »
Tidligere oplevede jeg ofte, at Microsoftprogrammer (mest styresystemerne) brød ned og gav en blå skærm. Derefter gjaldt det om at genstarte og håbe, at man kunne redde i det mindste en del af de dokumenter, som var åbne på nedbruds-tidspunktet.
Nu er alt heldigvis blevet bedre og mere stabilt, men fejl optræder naturligvis stadig.
I den senere tid er jeg i tiltagende grad (på to maskiner) blevet plaget af, at lukning af IE 8.0 i forbindelse med nedlukning af PC'en medfører en advarselsrude lidt senere i processen hvori der står, at der skete en fejl ved lukningen af IE 8.0, men at Vista arbejder på at finde en løsning. Det når imidlertid aldrig at ske fordi maskinen er lukket ned før der når at komme en reaktion fra styresystemet.
Når maskinen startes næste gang - f.eks. næste dag - er det ofte (men ikke altid) nødvendigt at genstarte maskinen 2 eller 3 gange før styresystemet kommer "rigtigt" i gang.
Tidligere kunne man ofte genetablere et stabilt system ved at reparere styresystemet ved hjælp af program-CD'en.
Gælder det mon stadig ved Vista (og 7?).
Er der nogen, som kender situationen og måske også kender kuren?

HP

Rolig nu!
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #1 Dato: 27, Januar 2010 - 09:45 »
Jeg vil tro det også er videreført til 7, men har ikke prøvet.
Jeg har heller ikke prøvet i praksis med Vista, men da jeg tog en ny PC med Vista i brug, var min første (frivillige) opgave at fremstille en styresystems-CD til dette formål. PCen blev købt med Vista præinstalleret, men ikke aktiveret, og CD-brændingen var et af trinene frem mod et funktionelt styresystem.
Jeg har aldrig siden forsøgt at bruge den.
Den pågældende PC er forøvrigt min næstnyeste, som blev købt, da jeg fik behov for en bærbar. Da min stationære PC brød ned et halvt års tid senere, insisterede jeg på at få XP i dens afløser. Hvilket dog ikke skyldtes manglende stabilitet i Vista, men et enormt ressourceforbrug til ligegyldigt "lir".
« Senest Redigeret: 27, Januar 2010 - 12:24 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #2 Dato: 27, Januar 2010 - 10:52 »
Det "ligegyldige lir" er også en faktor der irriterer mig, ved Vista.

Det HP er ude for satte jeg min søn og svigersøn til at ordne. De spurgte Microsoft om det kunne være meningen, og fik opdateret et eller andet, så det ikke mere optræder.

Men tilbage til liret.

Microsoft har et problem med at sætte grænser, der er forståelige for andre programudgivere. For de programmer har ofte en tro på, at at de Microsoft ord, der nu engang er vedtaget, som gældende for en funktion også fungerer således. Men sådan er det langtfra. Vista er rentudsagt en fejltagelse af de større,hvilket man erkender når man så anvender billedredigeringsprogrammer der er designet både til Vista og XP som jeg arbejder med. Både i Vista og XP på hver sin PC. Når man har fået styr på det i XP og tror den hellige grav velforvaret, så opdager man hurtigt forskellen.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #3 Dato: 27, Januar 2010 - 12:23 »
Når man har fået styr på det i XP og tror den hellige grav velforvaret, så opdager man hurtigt forskellen.

Jeg har til nu kun hørt pæne ord om Windows 7, men har altså ikke prøvet. Er der nogen, der har erfaring med, om M$ der har forholdt sig til ovenstående problemer, eller om de blot har opdaget, at programmer kan slankes og tunes ved at blive ordentligt gennemarbejdet iden lanceringen?
« Senest Redigeret: 27, Januar 2010 - 12:25 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #4 Dato: 27, Januar 2010 - 12:24 »
Jeg har MSIE8 på både flere Vista'er og 1 XP.
Har endnu oplevet noget i den retning HP omtaler.

Men som du beskriver det lyder det lidt som om du bruger den lidt uhensigtsmæssigt.

Du lukker ikke MSIE ned FØR du slukker ?
Ellers kan den vel ikke med sikkerhed nå at korrigere hvad-end-problemet-er, før end strømmen er væk.

Vi kan sagtens lave en kæmpe tråd om hade emner ved Vista.  >:(
Fx. stifinderen er den mest elendige der nogen sinde er lavet. Iøvrigt ført videre til Win 7.
« Senest Redigeret: 27, Januar 2010 - 12:50 af Kusco »

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #5 Dato: 27, Januar 2010 - 14:10 »
Hej HP,

Jeg vil umiddelbart ikke tro at det er IE 8 der er problemet, men nok nærmere et af de tilføjelsesprogrammer der bliver installeret når man skal bruge, Flash, PDF etc.
Hvis et af disse programmer af en eller anden grund er blevet beskadiget kan bevirke at IE 8 ikke lukker ordentlig ned og heller ikke kan starte ordentligt.
Du kan se hvilke programmer der er installeret i "Kontrolpanel > Internetindstillinger > Programmer > Administrer". Herfra kan du deaktiverer de enkelte tilføjelsesprogrammer, evt. starte med at deaktiverer dem alle og derefter aktiverer den en efter en indtil du finder det beskadigede.
Hvis ikke dette virker kan du nulstille IE8 helt tilbage til udgangspunktet da den blev installeret. Det bør helt løse dit problem :-)

MVH Tommy

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Microsoft Internet Explorer 8.0
« Svar #6 Dato: 27, Januar 2010 - 14:45 »
Mange tak for de gode råd - det har givet mig noget at arbejde med / afprøve.

Og forøvrigt: Jeg har efterhånden lært, at programmer og funktioner skal afsluttes før styresystemet lukkes og der slukkes for maskinen.

HP

Rolig nu!
p

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk