* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 77
I alt: 77

Forfatter Emne: Hvordan retter man op på operahuset?  (Læst 39245 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #15 Dato: 05, December 2009 - 14:20 »
..det er muligt, at du betragter hr Møller som middelmådig, men han har dog haft evner til at træffe de for ham og virksomheden, rigtige beslutninger.
 

"middelmådigt menneskeligt format", Bjarke! Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med, Bjarke, men det er vist temmelig velkendt; mange af os ingeniører, husker da fx Cappel-sagen, men der er jo masser af lignende udsagn!

Hvis det skulle være lykkedes dig ikke at lære folk der har lavet mange penge, kan jeg fortælle dig at menneskelig middelmådighed slet ikke er sjælden i de kredse, hvor der samles i bunke! Det mest sympatiske menneskelige træk Arnold Mærsk Møller har, er i mine øjne hans relative sparsommelighed!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #16 Dato: 06, December 2009 - 17:29 »
Meningen i dit sidste afsnit er noget uklart, John. Der manngler et eller andet,
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #17 Dato: 07, December 2009 - 20:44 »
Meningen i dit sidste afsnit er noget uklart, John. Der manngler et eller andet,

Ja Bjarke, tak! Dét må jeg undskylde for! Der skulle have stået:

"Hvis det skulle være lykkedes dig ikke at lære folk der har lavet mange penge, at kende, kan jeg fortælle dig at menneskelig middelmådighed slet ikke er sjælden i de kredse, hvor der samles i bunke!"

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #18 Dato: 07, December 2009 - 20:53 »
..det er muligt, at du betragter hr Møller som middelmådig, men han har dog haft evner til at træffe de for ham og virksomheden, rigtige beslutninger.
 

"middelmådigt menneskeligt format", Bjarke! Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med, Bjarke, men det er vist temmelig velkendt; mange af os ingeniører, husker da fx Cappel-sagen, men der er jo masser af lignende udsagn!

Hvis det skulle være lykkedes dig ikke at lære folk der har lavet mange penge, kan jeg fortælle dig at menneskelig middelmådighed slet ikke er sjælden i de kredse, hvor der samles i bunke! Det mest sympatiske menneskelige træk Arnold Mærsk Møller har, er i mine øjne hans relative sparsommelighed!

Mens proppen er af: Manden hedder Jens Julius Kappel med "K"! Hans opfindelse handler om en låse-clip til skibscontainere.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #19 Dato: 08, December 2009 - 17:35 »
Min hukommelse peger nu mere på noget med skibskruer, når jeg hører dette navn. Jeg husker ingen sag!
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #20 Dato: 08, December 2009 - 20:36 »
Min hukommelse peger nu mere på noget med skibskruer, når jeg hører dette navn. Jeg husker ingen sag!


Sådan er det med mange mennesker, Bjarke, også opfindere; de udvikler sig! ;-)

http://ing.dk/artikel/12424-kostbar-retssag kan du orientere dig lidt mere om sagen.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #21 Dato: 09, December 2009 - 08:35 »
Denne sag kan jeg stadig ikke huske, men jeg selv har fået godtgørelser for mine patenter hos Velux og Eskofot. Eskofot placerede ovenikøbet ordrer og var hovedaftager, i godt tyve år efter min ansættelse, i mit eget firma indtil Eskofot  selv ophørte.

Jeg stoppede så siden, for det marked hvori jeg befandt mig, krævede en større maskininvestering, der ville være risikabel,set i lyset af, at ingen af mine børn ville være, eller blive interesseret i at videreføre et firma der var baseret på mine kundskaber ;D

Nu opfinder jeg til skuffen og hygger mig med at være pensionist ;)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #22 Dato: 09, December 2009 - 19:33 »

Nu opfinder jeg til skuffen og hygger mig med at være pensionist ;)

Bare du ikke bliver skuffet!  ;-)

Tøsedreng! Man må være mandfolk (m/k) nok til at kæmpe for sine opfindelser! ;-)

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #23 Dato: 09, December 2009 - 23:33 »
John

Jeg har ikke tid og energi mere til  at slås med told & skat og sælge mig selv, fordi jeg har det udmærket. Men jo da jeg har fået en opgave af min kone som er nærmest uløselig, men som der givet er penge i hvis jeg finder en løsning, jeg har da sat de små grå på arbejde.

Men indtil da er  det  dalangt sjovere at lege med en ide, og endevende den  indtil man finder et nyt emne der skal i idemøllen. Skuffen er da en pragtfuld makker der ikke snyder på vægten. ;)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #24 Dato: 11, December 2009 - 14:23 »
11/12 blev så dagen, da Henning Larsen fik igen af samme mønt for sin mudderkastning!
Ikke af gamle Mærsk, men af sine (snart) tidligere partnere, som føler behov for offentligt at fraskrive sig meddelagtighed i denne form for polemik mod en kunde.
Jeg spekulerer på, om det er en simpel fejlberegning fra HLs side? Skulle han have ventet med sit angreb indtil der var underskrevet et dokument mere?
Og er hele den nye sag mon et forsøg på at presse prisen for HLs part i virksomheden ned?
Dette har meget lidt at gøre med Operahusets udseende - men hele tråden viser vist klart, at dette emne er det svært at forholde sig distanceret til!
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #25 Dato: 11, December 2009 - 20:36 »

Jeg spekulerer på, om det er en simpel fejlberegning fra HLs side? Skulle han have ventet med sit angreb indtil der var underskrevet et dokument mere?
Og er hele den nye sag mon et forsøg på at presse prisen for HLs part i virksomheden ned?

Det sidste er der muligvis noget om, men næppe det første. Jeg tror at hele arkitektfirmaet har følt sig grundigt trådt på, og at man internt har talt meget om den måde Mærsk har gebærdet sig på. Jeg tror ikke at hans partnere på nogen måde har medvirket eller godkendt manuskriptet, men tror at det er kommet bag på HL at partnerne lige frem kritiserer hans bog offentlig!

Jeg tror nok at bankfolk kan lade sig påvirke af HL's "ballade" i medierne, fx ved en lidt mere "opmærksomhed" mht. kassekreditter e. l., men et arkitektfirmas værdi ligger i arkitektens hoved, og er hovedet væk, er det ikke givet at de mest tro tjenere kan løfte arven efter det store navn!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #26 Dato: 12, December 2009 - 18:09 »
Det gælder vel også for Mærsk, at han er uerstattelig ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvordan retter man op på operahuset?
« Svar #27 Dato: 12, December 2009 - 21:27 »
Det gælder vel også for Mærsk, at han er uerstattelig ;D

Bjarke, problemet her er snarere at man i firmaet (og DK!) nok ikke vil kunne undgå at mærke konsekvenserne af at mindst tyve års manglende "rettidig omhu" (i form af en normal generationsskifteproces) er blevet umuliggjort!

Sådan kan man også blive "uerstattelig"!

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk