efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Er du sikker på det med "bru'r" i slogansagen? Jeg har nu altid hørt den anden version!
Citat fra: John Larsson efter 01, April 2012 - 12:27Er du sikker på det med "bru'r" i slogansagen? Jeg har nu altid hørt den anden version!Ja, det er jeg - på grund af min meget skarpe erindring om billedet med det manglende "men" - og "man bru'r" i slutningen.Jeg har desværre ikke gemt det ca. 10 år gamle blad - men hvis du tænker over, hvad der vil være det stærkeste slogan, tror jeg også du vil give mig ret. Husk vi er tilbage omkring 1950 - længe før ungdomsoprøret! I de samme år kørte sæbeannoncen med "9 ud af 10" ... så det "man bru'r" gjorde kunden normal, hvad der var meget vigtigt.De to firmaer konkurrerede dengang knivskarpt, bl.a. med nærmest ens samlebilleder i pakkerne og tilhørende albums (naturligvis var de ikke helt ens, serierne var forskellige, men ideen identisk). Jeg samlede på "richsbilleder", men har set "Danmarks" albums hos min mormor og morfar (og for ganske nylig begge slags på museum).Men det er absolut tænkeligt, at sagen kunne forvanskes, alt efter hvilket parti husstanden tilhørte.I de samme år var der "religionskrig" mellem Ota Solgryn og Foska havregryn. Jeg var på Foskas parti og dermed i den sidste ende på taberholdet - men da var jeg holdt op med at spise rå havregryn om morgenen.Jeg går ud fra, at Sø- og handelsrettens domsudskrifter er tilgængelige, så naturligvis kan historien om kaffeerstatningssagen afgøres endeligt. Men det bliver ikke mig, der går på arkivjagt i støvede juradokumenter!
Både min erindring af artiklen og af det ledsagende foto siger klart, at det famøse ord var "men".