* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 159
I alt: 160

Forfatter Emne: Ingen strøm på bilene - men startkabler hjælper ikke  (Læst 59139 gange)

stefannormann

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Sv: Ingen strøm på bilene - men startkabler hjælper ikke
« Svar #30 Dato: 23, April 2013 - 23:17 »
Jeg er desværre ikke kommet videre i teksten.
Det frie spadestik som i har identificeret har jeg ikke kunne finde en makker til, så jeg får den bugseret på værksted snarest. Jeg vil naturligvis videregive al den viden jeg har opstøvet herinde.
Når diagnosen er stillet skal jeg gladeligt dele den med jer  ;)

stefannormann

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Sv: Ingen strøm på bilene - men startkabler hjælper ikke
« Svar #31 Dato: 10, Maj 2013 - 20:08 »
Kære alle som har været behjælpelige

Jeg fik en mekaniker til at se på bilen og det vidste sig bare at være en sikring. En af de få sikringer jeg ikke selv kunne kontrollere med ohm måleren jeg havde købt :-\ til mit forsvar vil jeg sige at der ikke var den mindste smule sod at spore på det klare plastik ned til "tråden" og det var en 80 ampere sikring. Så jeg havde fejlagtigt antaget at den var intakt blot ved den visuelle kontrol.

Den sikring der var gået var forbundet til batteriet og for at den sikring kunne brænde sammen skulle enten være forsaget af en forkert montage ved udskiftning af batteri, eller som det nok har været tilfældet her, at startkablerne har været sat forkert på!

Hvorfor bilen så ikke kunne starte i første omgang er svært at sige, men batteriet har formentligt været afladt i første omgang. Jeg fik af vide at min generator er meget, meget sløv hvilket måske kan forklare at den ikke kunne starte første gang.
Derefter kan sikringen været røget ved første startkabel forsøg, og batteriet kan derfeter været genopladt til de 12,18 volt ved korrekt startkabel brug.

Jeres hjælp har været meget påskønnet og i ramte da også plet med at det kunne være en sikring. Jeres hjælp blev videreformidlet til mekanikeren hvilket betød at han hurtigere kunne lokalisere problemet.
Sidst, men ikke mindst er jeg da blevet 100 gange klogere på biler end hvad jeg var før - det er jo slet ikke uinteressant hvad der foregår nede under kølerhjælmen.

Endnu engang tak til jer alle

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk