* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 107
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 74
I alt: 74

Forfatter Emne: Kære Ingeniører. (Har brug for hjælp til udviklingen af et produkt; samarbejde.)  (Læst 5337 gange)

SimonSaiz

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 0
    • Vis profil
Kære Ingeniører!

Sidder og tænker på en gammel bekendt, der sagde; "hvis man vil være rig i dette land, så skal man producere et og andet, som er unikt og som alle har brug for; så kommer pengene..". - Det er præcis den situation, jeg sidder i her. - Jeg har en idé til et produkt, der både skal; udvikles, produceres, markedsføres og lanceres, men - og det er så krisen; jeg har ikke de mindste forudsætninger for ret meget andet end kontor-arbejde; hvilket er hvor jeg håber, at du kommer ind i billedet.

Jeg har en idé til et produkt, der vil kunne markedsføres på verdensplan; et produkt, der - helt konkret - vil medføre massiv efterspørgsel, og som vil sikre, at vi gå over i dansk opfinder historie, som et verdensomspændende produkt, vil jeg mene. - Kan du huske historien om ham, der opfandt "krukke-åbneren"? - En ganske almindelig mand fra Nordsjælland, der kom på en idé, tog patentet, fik dimsen produceret og som trak sig tilbage som multimillionær. - Det her er samme historie, men; og det er så kernen af problematikken; jeg har, som sagt, ingen færdigheder, der kan sikre, at jeg får mit produkt patenteret, produceret og lanceret, hvilket næsten er en tragedie, når nu behovet er så massivt.

Kort sagt; hjælp mig her, som ingeniør: Gå ind i den her forretning med mig, og så kan vi leve fedt med et par få års arbejde.

Jeg håber, at høre fra nogen derude

Dbh

Sims
« Senest Redigeret: 09, Marts 2019 - 18:24 af SimonSaiz »

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Hvis du ikke tør fortælle hvad det drejer sig om, skal du ikke regne med nogen seriøse svar.
Jørgen Harbst

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Nu er du jo ret sparsom i dine informationer om, hvad det egentlig er du ønsker?

Jeg har selv masser af ideer i hovedet og i gemmerne, men har aldrig fået dem videre end det (men har heller ikke rigtigt gjort noget for det. Jeg er god til at få ideer, men er absolut ikke iværksætter....)

Mit bedste råd vil nok være, at tage fat i opfinderrådgivningen hos Teknologisk Institut - det er præcis det de er sat i hverden for: https://opfind.nu/

Held og lykke!

Jakob

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Kobbernagel!!! Er der et sted man som nybegynder opfinder skal holde sig fra, er det Teknologisk institut. De hjælper kun sig selv! Man bliver påduttet alverdens dyre konsulent tilbud .Keep OFF!!! Teknologisk Institut  er for de professionelle

Det man skal gøre ,er at tage ud til Patentdirektoratet( de plejer at være ret hjælpsomme)  og få foretaget en patentansøgning den koster et par tusinde kroner og så har man som jeg husker det, 18 måneder til at finde en producent. For ideen er beskyttet i den periode, så man kan fortælle om den og få den vurderet professionelt, om den er værd at få den rigtigt patenteret og om hvor omfattende den skal patenteres.

Hvis ideen er god kan man sælge hele ideen og lade køberen fortage den endelige patentering......det kan være ret kostbart.

Men husk at anføre at salgsprisen kun er indgangsbønnen. Der skal også aftales royality. Normalt en halv promille af SALGSPRISEN. Der skal også være en max tidsperiode før end produktet er på markedet for at køberen ikke har købt patentet af profylaktiske årsager, for at beskytte sine nuværende produkter og henlægger patentet i en skuffe. For normalt har man 20 år beskyttelse og jo længere  produktet er om at komme på markedet
jo kortere bliver royality perioden

Det ene af mine patenter føring af  et digitalt kamera over en  bølget glasplade kostede Eskofot over fem millioner.
Jeg var ansat i en udviklings afdeling og kom med en løsning på et problem som Eskofot fandt skulle patenteres. Jeg blev ikke millionær meblev istand til at starte min egen lille virksomhed..

Det andet patent kostede Velux 300000 og var et universielt sikkerhedskoblings beslag.

Begge patenter indgik i produkter  der fik IDE prisen i 1989 og 1991.

Min fader fik et patent på en mølle som aldrig blev produceret. Det kostede ham 1,5 millonkroner.

Jeg får selv mange ideer og har været selvstændig, jeg kan sagtens holde mig væk fra patentcirkusset.

Men jeg må sige, at jeg en gang imellem fortryder, at jeg ikke har patenteret nogle af mine ideer, det sker især når jeg ser, at andre der har fået den samme ide og har haft energi og mod til at få den på markedet.

Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Jeg håber, at høre fra nogen derude

Hej Simon,

Jeg kom til at tænke på, om du har en fungerende prototype (for så vidt din idé overhovedet er et håndgribeligt produkt), for ellers kan jeg måske hjælpe dig med at lave en.
Og så kender jeg et par stykker som måske kan hjælpe med det andet. 'Måske' fordi jeg i sagens natur ikke rigtig kan vide hvad det præcist drejer sig om.

(Jeg sendte dig også en besked, men du har ikke svaret - måske har du ikke set den?)

Mvh
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk