efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
I 15 måneder med et nyt SSD og Ubuntu 12.4 har min gamle HP pavilion dv9700 været til stor glæde for mig.Med en 17" skærm har den været mit internet adgang, min mailboks, og tv.Læs historien og diskussionen omkring mine overvejelser sidste år her: http://ingeniordebat.dk/index.php?topic=2609.0.Men i går, midt min lørdags-gennemgang af DR-tv-ugens højdepunkter, slukkede laptoppen.Jeg lod maskinen hvile lidt inden jeg forsøgte at genstarte.HP'logo dukkede op, men efter lidt brummen døde maskinen igen.Hvis jeg forsøger at genstarte nu, kommer ikke engang HP's logo på skærmen.Og jeg kan heller ikke starte maskinen med boot-CD'enHvad kan det være?Er det noget jeg /min pc-pusher kan fikse?Jeg bor i Sarajevo, så computermekanikeren kan lave mirakler for en billig penge, men det er bedst, hvis jeg ved lidt om i hvilken retning problemet er.(Sidst fik jeg kopieret og udskiftet den gamle problemfyldte harddisk i en "all-in-one"PC for 50 kr + prisen for den nye harddisk. )mvhMikael Boldt
Jeg ved ikke hvor længe du lod den "hvile" og hvordan.Hvis man skal lade den hvile ordentlig ud, så tag strømforsyningen fra og tag batteriet ud af den og lad den så ligge nogle timer og prøv at starte den op igen.Derefter kan du prøve at tage alt fra du evt. har tilkoblet, tastatur, mus, højttalere eller lignende og så prøv igen.MVH Tommy
Kan det være strømforsyningen?HilsenUffe
En lille tanke: Er du sikker på at den ikke starter op? Måske er det "bare" skærmen der ikke viser noget? (Inverter/backlight ell. lign.)