* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 58
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 68
I alt: 68

Forfatter Emne: uønskede vindmøller  (Læst 156966 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #45 Dato: 25, April 2011 - 00:02 »
Jeg tilbragte i dag udendørs ca. 4 timer i afstand af 700-1500 meter fra 11 møller, og tro mig; det var en grim oplevelse. Vinden kom fra deres retning.

Da jeg kom hjem; igen denne modbydelige brummen både udenfor og i huset, eller noget som opleves som slag i trommehinden og vibrationer omkring.

Hus til salg på Lolland for en håndpennig. ;)

Det er altså noget Stor lort de der vindmøller. Støj/vibrationer dag og nat. 24/7, året rundt. :'(

Fortvivlet Marek.


harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #46 Dato: 25, April 2011 - 07:42 »
Jeg har ikke sådan noget maskineri i nærheden og har derfor denne oplevelse til gode.

 "Dag og nat. 24/7, året rundt" det kan ikke være rigtigt. Vindkraft er som bekendt ikke en vedvarende effekt. Det virker kun i en vis vindhastighed.
I øvrigt hedder det på dansk døgnet rundt. 27/7 kommer fra det ordfattige engelsk, som ikke har et ord for døgn. 
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #47 Dato: 25, April 2011 - 12:47 »
I øvrigt hedder det på dansk døgnet rundt. 27/7 kommer fra det ordfattige engelsk, som ikke har et ord for døgn. 

Men briterne er til gengæld ekstra effektive, da de har 27 timer i døgnet?  ;D ;D ;D

Mht. vindmøllerne tænkte jeg det samme som dig, harbst, og jeg har jævnligt færdedes nær store vindmøller uden at blive generet.
Vi ved jo fra en (meget tidligere) anden tråd, at Chrismark er stærkt følsom for lavfrekvent støj, og det må være træls.
Men når du sætter dit hus til salg, Marek, så husk at lade som om der ingen støj er - for med stor sandsynlighed kan køberen ikke høre den!  ;)

Forøvrigt har jeg taget udtrykket 24/7 til mig - det er unægteligt noget hurtigere at udtale, end "døgnet rundt, året rundt, også på helligdage", som er den danske ækvivalent, hvis vi skal være præcise.
Mvh. Morten Jødal

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #48 Dato: 25, April 2011 - 13:54 »
I øvrigt hedder det på dansk døgnet rundt. 27/7 kommer fra det ordfattige engelsk, som ikke har et ord for døgn. 

Men briterne er til gengæld ekstra effektive, da de har 27 timer i døgnet?  ;D ;D ;D


Det forstår jeg ikke. -Ka' man få en forklaring?

Hilsen Uffe
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #49 Dato: 25, April 2011 - 14:04 »
Det var en morsomhed!
Eftersom harbst kom til at skrive 27/7 i stedet for 24/7, gjorde jeg mig lystig over ham ved at tage fejlskrivningen alvorligt.
Læg ikke mere i det  ;)
Mvh. Morten Jødal

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #50 Dato: 25, April 2011 - 14:22 »
Jeg er lige væltet ud af sengen efter en 12 timers nattevagt, så jeg var ikke helt vågen  :'(.

Mine tanker var løbet løbsk. Jeg tænkte på hvor meget englænderne havde spredt sig ud over kloden og dermed også hvor mange tidszoner de måtte dække. -Jeg kunne bare ikke få britterne til at dække så stort et område af kloden, at det kunne blive til 27 timer.

Hilsen Uffe
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #51 Dato: 25, April 2011 - 18:12 »
Ja selvfølgelig var det en tastefejl. Det er hermed indrømmet, og så ikke interessant mere.
Jørgen Harbst

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #52 Dato: 27, April 2011 - 00:54 »
24/7 er en anderkendt måde på WWW og beskrive nutiden og fremtiden. 24 dækker timer, mens 7 er dage pr. uge og i "al" fremtid. Altså en ret præcis beskrivelse af nu og altid.

For Jer; De uvidende, er her synliggørelse af luft der har forladt Vindmøllefabrikken;



Billedet er taget af en vågen pilot ved Horns-rev. Som jeg har forstået, er der tale om et meget sjællendt vejer fænomen, hvor luften i sig selv er lige på dugpunktet og hvor svag bevægelse skaber kondensering.
Og mens I tænker nogle dybe tanker kan I lytte til dette;

Smoke on the water


For Dem der stadig ikke har forstået; LYD ER VIBRATIONER I LUFTEN. ! Kapito?

Marek.

« Senest Redigeret: 27, April 2011 - 01:06 af chrismark »

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #53 Dato: 27, April 2011 - 10:59 »
24/7 er en anderkendt måde på WWW og beskrive nutiden og fremtiden. 24 dækker timer, mens 7 er dage pr. uge og i "al" fremtid. Altså en ret præcis beskrivelse af nu og altid.
"24/7 betyder blot "døgndrift" og det er nu ikke et specielt www-udtryk!
Citér

For Jer; De uvidende, er her synliggørelse af luft der har forladt Vindmøllefabrikken;



Billedet er taget af en vågen pilot ved Horns-rev. Som jeg har forstået, er der tale om et meget sjællendt vejer fænomen, hvor luften i sig selv er lige på dugpunktet og hvor svag bevægelse skaber kondensering.

Der sker en kondensering pga trykfaldet ved rotorpassagen og mest ved rotorspidserne.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #54 Dato: 27, April 2011 - 13:42 »
Fortsættelse.....

,,,fordi tiphvirvlen danner et lavere tryk i sit center
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #55 Dato: 27, April 2011 - 15:57 »
Jeg kan godt acceptere, at min hørelse er syg. Men hvis det er over 50 % af befolkningen der har denne "sygdom"; er det så NORMALT alligevel?
Eller hvad?
Her er et kort over 158 unormale menneske grupper i Polen;



http://mapa.stopwiatrakom.eu/

Marek.

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #56 Dato: 27, April 2011 - 16:56 »
Nojjj.
Iflg. Denne artikkel er jeg psykisk syg?!
http://ing.dk/artikel/118561-ny-rapport-problemer-med-vindmoellestoej-er-psykologisk-betinget
"***********************************************************************************
I den store stad, hvor han boede, gik det meget fornøjeligt til, hver dag kom der mange fremmede, en dag kom der to bedragere; de gav sig ud for at være vævere og sagde, at de forstod at væve det dejligste tøj, man kunne tænke sig. Ikke alene farverne og mønstret var noget usædvanligt smukt, men de klæder, som blev syet af tøjet, havde den forunderlige egenskab at de blev usynlige for ethvert menneske, som ikke duede i sit embede, eller også var utilladelig dum.

“Det var jo nogle dejlige klæder,” tænkte kejseren; “ved at have dem på, kunne jeg komme efter, hvilke mænd i mit rige der ikke dur til det embede de har, jeg kan kende de kloge fra de dumme! ja det tøj må straks væves til mig!” og han gav de to bedragere mange penge på hånden, for at de skulle begynde på deres arbejde.

De satte også to vævestole op, lod som om de arbejdede, men de havde ikke det mindste på væven. Rask væk forlangte de den fineste silke, og det prægtigste guld; det puttede de i deres egen pose og arbejdede med de tomme væve, og det til langt ud på natten.
"
*************************************************************************************

Nej, Mig ikke syg, Mig normal.

Marek.
« Senest Redigeret: 27, April 2011 - 17:15 af chrismark »

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #57 Dato: 27, April 2011 - 22:08 »
Nej dig ikke syg  ; Dig Marek  ;D

Marek jeg er gift med en kone, der kan høre græsset gro, hvor jeg er så heldig, at jeg efter 50 år i maskinindustrien, lige kan høre en græshoppes filen som noget meget fjernt.

Omvendt kan jeg sagtens høre kirkens undertone 10 Hz basser. Men lyde generer mig ikke.

Jeg har også en tinnitus der" støjer"  nåralt er stille. Men til forskel fra min fader, dervar meget generet af denne ohg havde et tinnitus apparat mod dette, så har jeg det modsat.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #58 Dato: 28, April 2011 - 00:19 »
Udgangs punkt:
Det billede jeg har vedlagt i overstående.

Bjarke; jeg har for meget respekt for Dig, til og diskutere subjektive småting.

Forklar venligst (hvis Du kan ;D) hvorfor denne tiphvirvle forplanter sig over mange hundrede(kilo) meter.
Det er nærmest noget der forstærker sig over afstand.

Forklar hvorfor denne vibration ikke bliver dæmpet med afstand.
Forklar hvorfor lille vibration bliver til voldsomme hvivler.

Smulle om aerodynamik ved jeg, da jeg skvatede ned med min F3B svæver. (Fejl 40)

Marek.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: uønskede vindmøller
« Svar #59 Dato: 28, April 2011 - 01:35 »
Historien bag det unikke vindmøllebillede

http://ing.dk/artikel/97227-eons-nye-vindmoeller-stjaeler-vind-fra-dong 

Jeg ville ikke sætte lighedstegn imellem en hav-vindmøllepark, med mange matrix-opstillede vindmøller og få tilfældig-spredte vindmøller på land.


vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk